Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
971 besök totalt |
1 timme och 45 minuter på Ringen...
Hej, jag åker ned med min bättre hälft till Ringen under nästa vecka. Vi kommer bo på Zur Burg två nätter (tisdag och onsdag). Banan är dock endast öppen 1 timme och 45 minuter per dag och min fråga är om det är mycket trafik på dessa pass? Det är mitt första besök på Ringen så jag tror att jag kommer känna mig nöjd med att köra ca fem varv per dag. Är det rimligt att hinna med det med tanke på den korta öppettiden? Hälsningar _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Re: 1 timme och 45 minuter på Ringen...
om det är på kvällen dessa 1,45 är förlagda så är det lite trafik - kalasschyssta pass! ![]()
Knappast. Som nybörjare behöver man minst 15 min/varv inkl. in-och-ut genom depå etc. Visst kan man hinna det men inte med marginal eller i ett trivsamt tempo. Lycka till! _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Nyss hemkommen från Ringen. Det var kanon!
Det blev 3 kvällspass på Ringen och två hela dagar i Eifelområdet. Totalt 13 varv fördelat på två torra pass och ett blött. Som förstagångsbesökare var det ett bra upplägg med relativt korta kvällspass. Det blev tid över till annat som; museet, rundvandring i F1 komplexet samt en utflykt till Moseldalen etc. Vi bodde hos familjen Preiss i Leimbach (som ligger ca 8 km från Ringen). Det var riktigt bra, vi hade som en egen lägenhet och det kostade mindre än ett dubbelrum på t.ex. Sur Burg (30 EUR per person inklusive frukost). Deras tel nr: 0049 2691 1202 (pratar inte engelska), hälsa från svenskt par med en vit Porsche ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
971 besök totalt |