Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13785 besök totalt |
Nu har bilen varit ihop ett par veckor och verkar gå som den ska, det enda jag är lite tveksam till är att det försvinner lite vatten, säg ½dl sen bilen blev ihop, nivån i expansionskärlet har sjunkigt något sen jag fick ihop bilen. Visserligen har jag märkt att det blev lite väl fuktigt i kupen med värmen på så det kanske är värmepaketet, men det kan lika gärna vara fukt från kupéfiltret.
Det som jag bytt nu är : Rengjort de ärjade kopplingarna till tändboxen, lött om några lödningar och bytt ett motstånd i tändboxen. Justerat Co-halt och tändning Monterat Extraktorrör (just nu kör jag utan kat) Bytt från vanlig packning till original 1,8l (ADZ 8v) metallpackning och toppskruv från 2L 16v med metallpackning. Bytt expansionskärlets lock _________________ ![]() |
||||
Efter att ha varit besiktningsman på Kinnekulle (med gtiklubben och OSC) så vågade jag mig ut på banan några varv och bilen verkar hålla ihop. Eftersom jag inte kört kinnekulle förut eller är riktigt van med däcken eller bilen så tog jag det lungt och kände mig mest ivägen hela tiden... (ber om ursäkt
![]() Nu får vi hoppas att bilen håller ihop så jag kan köra lite mer ordentligt på nästa träff... _________________ ![]() |
||||
Jag har haft lite familjeproblem, men bilen går i alla fall och idéer finns. Jag har precis börjat med examensarbetet så det är mycket att göra och just nu dåligt med pengar. Bugrun kom jag på lördagen till men söndagen blev jag tvungen att vara hemma. (fick iaf köra R32an på vägarna utanför mantorp ![]() _________________ ![]() |
||||
Jaja, men man får väl se det från den posotova sidan : man har ju alltid en bil som står o bara väntar på en...
Tänk om ens flickvänn bara väntade på en i sovrummet.... ![]() Lillen--> Tips för den kalla vintern : LÅNGKALSONGER ![]() _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||
En liten uppdatering:
JT-Extraktorröret utbytt mot ett Supersprint 4-2-1 för bilar utan katalysator, anledningen är att JT-Extraktorröret slår i styrväxeln för mycket och att jag fick tag i ett begagnat omonterat till en bra peng. Dämpare(fram var det Sachs, bak Bilstein) och fjädrar(EiBach) bytt mot Coilovers av märket Supersport24, samma anledning som med Supersprint grenröret, jag fick tag i nya omonterade för under halva nypriset så jag kunde inte låta bli att köpa. Dämparna är inga värstingar men är renoveringsbara och sitter med hjälp av en låsmutter/lock i toppen på alla fyra dämparna. Muttrarna till höjdjusteringen och övre fjädertallriken är i aluminium. Själva dämparkroppen är ytbehandlad med guldkromatering. I samband med monteringen monterade jag även nya fjäderbenslager fram och nya polyuretanbussningar till övre stötdämparfästet bak. Bilder kommer. _________________ ![]() |
||||
Hallå johan!
Kul att du fått lite mer prylar. Skulle vara sugen på lite info om dina nya dämpare med. Bara lite bilder på benen och hur du menar med renoveringsbara. Är lite intresserad av att bygga och eller bygga OM sånna ben!?
Haha har fått garagen nu Mårten ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Jag ska fixa bilder, dämparna går tydligen att renovera (om dom börjar läcka t.ex.) enligt uppgift från en fd stötdämparmek. _________________ ![]() |
||||
Framvagnsinställning gjord (medelvärden):
Camber fram 2,1 grader (Vä:2grader, hö: 2,3grader) Toe fram: 0 Camber Bak -1,4 grader Toe Bak -0,01 grader Ville ha mer camber på ena sidan egentligen, men det gick inte nu. Bakvagnen går inte att justera utan mellanlägg mellan bakaxel och axeltapp. _________________ ![]() |
||||
Det tog stopp i fjäderbenet. Det kan ju vara att spindelleden inte sitter exakt lika i bärarmarna. _________________ ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 13785 besök totalt |