| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
FILM: Puppans Porsche 944 TURBO Cub i Bilsport Superstage
|
2855 besök totalt |
|
http://www.bilsport.se/artikel_bild_topp.php3?visa_id=57612&bildnamn=top_02_motorbranschen.gif&avdelning=8 Var snälla mot servern, och njut av Puppans megaburnis som inte synts någon annanstans annat än som en oförklarlig dimbank på satellitbilder hos NASA... Gullabo i Superstage - 1.24.48, förevigat på film. Gott mos. _________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||
Jodå, den bet ifrån en gång och snurrade ut en bit på gräset
Fast ska det pressas tider så finns det ingen ursäkt att inte ligga på gränsen, iaf inte under så pass ordnade och säkra former som Bilsport Superstage faktiskt är. Fort gick det iaf
_________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||
|
|
||||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Jobba och jobba..
Jag vet att jag delvis är överbevisad av tiden, men jag tycker ändå inte att körningen imponerar. Det är ju inte jättesvårt att se varför Gullabo har haft svårt att sätta bra tider i 911-or.
Kolla partiet mellan 28-34 sekunder, t.ex. Härlig bilakrobatik, men jag tror Puppans bil kan gå ännu fortare med mindre flaxande vid ratten.
_________________ -- |
||||
Då kommer det obligatoriska mothugget. Du är säkert välkommen att köra fortare
Nehh men som sagt väldigt mycket rally överkörningen men man måste ju ge honom att han har rätt bra bilkontroll särskilt med tanke på att han inet lär vara inkörd i den bilen så att säga. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
|
KUL!
Jag postade länken på Rennlist och även jänkarna gillar filmen.
Dags att uppdatera hemsidan Puppan! Jag tycker Gullabos körstil ser mer städad ut än vad jag fått intrycket av från olika personers beskrivningar, de där ställen ser ut att skrubba av ganska mycket fart dock.. Skulle vara kul att testa Superstage i min egen turbo Cup.
_________________ Anders Hansson |
||||
|
Det var hiskeligt vad han tar med sig farten långt in i slalomen. Han har ju inte slutat broms förrän han går in i tredje porten i det långsamma partiet på uppresan, och då går han på gasen direkt för att få upp farten igen. Plötsligt börjar jag förstå vart man skall jaga sekunder...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Från Rennlist-forumet: that owned. Is that heat being sucked out of the hood vents, or is it smoke??? ~Eyal Du kan hälsa att Puppan och killen från Etapp sa att det var från vevhusventilationen. Har det på film när de säger det iaf, men håll mig inte ansvarig för det, jag bara filmar
Sen får du gärna hälsa dem att jag tycker det var/är skitkul att de gillade filmen!
Fattas bara, bilen var ju snabbast i Tuner Test 2005 (där videon spelades in)
_________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||||
|
Det där går ruskigt fort!
Gullabo har ruggig bilkontroll i mina ögon, att sätta sig i en bil som inte är ens egen och köra så fort bär respekt med sig. Dessutom är han en av de mer ödmjuka personer jag träffat, riktigt trevlig prick! Klart det är lätt att tycka att han flaxar inne i bilen, men har man provat banan själv och ser filmen så inser man hur fort det verkligen går.
|
||||
Näääe...killen kör ju grisfort!! _________________ Karl Brag |
||||
Baserat på hur det låter i min bil (Audi S2) när jag har skutit loss en tryckslang, så kan jag säga: Vet inte hur det är på Puppans bil, men det är endera delen en tryckslang, eller så gav avlastningsventilen upp.(?) _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
2855 besök totalt |