| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lufta bromsar med bromsvåg & hydraulisk handbroms
|
3 besök senaste veckan (3499 totalt) |
|
Jag fyllde upp mitt bromssystem igår och skulle därefter lufta detsamma. Fick dock lite knepigt uppträdande från bakkretsen där handbromsen sitter. Jag fick inte upp nåt tryck i systemet utan att ha handbromsen lite åtdragen. Jag har kopplat rören så att inkommande från huvudcylindern sitter på den "vertikala" anslutningen (se bild) och utgående till bakre oken sitter på den vinklade anslutningen.
Efter en bra stund och mycket luftande av bakkretsen så fick jag tillslut upp tryck i hela systemet, men när jag släppte på handbromsen så pressades oljan tillbaka till huvudcylindern och sölade ner torpedväggen lite grann... Problemet här var nog att jag fyllt på lite för mycket olja, så när handbromsen släppte så rann det över. Bromsvågen har jag ställt så neutralt det går och låst den så att båda cylindrarna påverkas lika mycket. Någon som varit med om liknande beteende eller har några kluriga tips när man ska lufta såna här system? För övrigt en mycket trevlig känsla att pedalen blir helt stum när man fått upp fullt tryck, standardsystem med bromsservo har ju alltid lite svikt i pedalen verkar det som. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
detta har vi verkligen diskuterat rejält
Stort tack till Daniel för allhjälp _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (3499 totalt) |