| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Anläggningsyta aluminiumfälg
|
4 besök senaste veckan (1536 totalt) |
|
Anläggningsyta aluminiumfälg
Hur är det med anläggningsytan på målade aluminium fälgar, alltså ytan mot navet
Där vill man väl inte ha någon färg? Eller är allt mitt arbete i onödan
Slipade bort all färg på mina Revolution fälgar...var 3 lager färg.... _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Färg leder värme dåligt och du vill väl ha hjälp att få bort värmen från bromsarna?
Dessutom blir väl anliggningen inte så bra med färg emellan (jag menar skruvförbandet). Det kan finnas fler anledningar som talar för ren metall men jag kan inte komma på nåt som talar för att ha färg där, kopparpasta möjligen (om du heter Bosse). |
||||
|
|
||||
Nej, det låter ju inte riktigt bra ur galvanisk synvinkel... _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Bosse Bildoktor rättade kopparpasta till aluminiumpasta? (tror jag det var i alla fall) efter kritik vad gäller alu-fälgar. Och poängterade samtidigt att man ALDRIG skulle smörja själva anliggningsytan, utan bara på styrningen i navcentrumet. För att, som Pugho skrev, slippa avslitna hjulbultar. _________________ Calle Olsson |
||||
|
Hjul byter man ju fram och tillbaka så ofta att det inte behövs nåt antikärvmedel
, däremot funderar jag lite på hjulbultarnas livslängd? Hur många hundra gånger kan man dra och lossa innan de förlorar sin spänst (oändligt?)?
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Anläggningsyta aluminiumfälg
|
4 besök senaste veckan (1536 totalt) |

