| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Belägg till Seat-oken
|
<< 1, 2 4181 besök totalt |
|
Jag vill bara bekräfta det som Henka skriver i sitt inlägg.
Seat oken som sitter på bla Seat Ibiza Cupra är: Brembo Caliper No. 07.5146.xx Dessa har en beläggform som kallas E1408, eller bara 1408. Det finns bla Pagid belägg att beställa till dem från diverse firmor runt om i Sverige. http://www.needforspeed.co.uk/htmlpages/techBRP03.htm _________________ Micke Ribbmalm |
||
|
Beläggformen ni syftar på finns både med en total tjocklek på 15 resp 17mm. Belägg finns från i stort sett alla tillverkare (PFC, Carbotech, Ferodo, Pagid etc) så i det avseendet är oket ett säkert kort på bana.
_________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||
|
Lead och trail
Det där med leading och trailing spelar ingen roll då dessa ok är simpla att fixa till för det. Anslutning och luftning har samma size så det går bra att skifta, Blev lite lätt skärrad när jag insåga att det var leading och jag skulle ha trailing... _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
|
Stämmer bra det :-)
Har inte köpt belägg ännu då det är något skummt med ena bromsskivan. Åkte c:a 200 mil i somras varav runt 40-50 på bana och ena skivan har mönster som ser ut som årsringar på ett träd. Den andra är helt perfekt. Undrar vad det kan bero på? Skivorna var helt nya Brembo originalskivor. En annan fråga, är det någon som vet friktionskoefficienten på dom olika Pagidbeläggen?
_________________ Andreas |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Belägg till Seat-oken
|
<< 1, 2 4181 besök totalt |