| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Hemska bilder på svängjänks =(
|
1959 besök totalt |
|
Fler bilder (några trevliga också) på: http://www.pbase.com/atrltd/bric2005 _________________ Street Triple RS -18 |
|
|
Berätta mer! Varnärhur? För övrigt håller jag naturligtvis med Fredrik C, tills Jeppsson bevisat motsatsen. |
|
Synd på så rara ärtor
Nu börjar jag förstå varför man over there hellre kör 402 meter rakt fram två och två istället
Rullande start och delvis skymd sikt kombinerat med ovilja att lätta på gasen verkar varit boven om jag förstått ryktena rätt. Annars slår det mig hur de något helare bilar som syns på övriga bilder i galleriet förvånansvärt väl verkar överensstämma med App-K och sina historiska förlagor, jämfört med hur amerikansk "historisk racing" brukar se ut. Sedan är det ju med blandade känslor man ser vart alla gamla härliga F1:or tagit vägen. Inte så värst många år sedan de gick i europeisk racing, but money makes the racing..... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
|
Det var en misslyckad start från vad jag hört. Rullande start med tre grupper, den första gruppen var inte samlad och startern släppte iväg dem på ytterligare ett formationsvarv. Detta uppfattades av de två första grupperna men inte den tredje som brände iväg på fullgas vilket ledde till den här komplicerade smällen när de kom ikapp den framförvarande gruppen som körde långsamt.
_________________ Anders Hansson |
|
Som jag läst så var det bara en grupp, problemet var att det är en kulle på start/mål rakan så man ser inte startern om man ligger långt bak.
Historiskt så har tydligen grabbarna i klassen varit extremt "duktiga" på att krypa fram och sen dra iväg fullt så de hade full mutter när flaggan gick. Detta ville man stävja och meddelade de två främsta att det var strikt hastighetskontroll och så vidare så de körde lugnt tills gröna flaggan vinkades, den vinkades väldigt sent eftersom fältet var utdraget, detta såg inte de som låg längre bak och de gasade som vanligt som galna för att ha max fart när flaggan föll. De fick en otrevlig överraskning när de kom över krönet...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
|
|
|
Fruktansvärt....det där är betydligt värre än en bunt mosade porkers på Watkins Glen....betydligt...
/J |
![]() |
Bilder o videos
|
1959 besök totalt |