Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2231 besök totalt |
Nordschleife ideal line
Nu har jag ju bara kört Nordslingan på PC men tyckte denna verkade bra. Vad säger ni som har lite erfarenhet från ringen. http://www.bmw.com/generic/com/en/fa |
||
|
||
Ups, javisst ja, så klart din är bättre ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
De där sidorna följde med som separat bilaga i ett SportAuto-nummer och jag har haft mkt nytta och glädje av den, både hemma och på plats. Tipsen och beskrivningarna tycker jag generellt är bra, men ibland riktar de sig till nybörjarna och ibland till proffsen. Ett exempel är t.ex. Aremberg där de tipsar om att ligga en däcksbredd längre ut i regn då det ger bättre grepp. Hallå, en däcksbredd! För amatören som försöker lära sig hitta runt ger väl inte sånt så mycket kanske...
Jag ögnade igenom den engelska pdf-varianten och det verkar i princip vara en direktöversättning med en aning bökig engelska, men som komplement till Peeters ringkurs tycker jag den funkar bra. Skriv ut och ta med vid nästa besök! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Halvt OT:
Vad vågar experterna tro att "ett rent varv" på Nordslingan går på i tid om man ser till Cecottos 8.46 inkl. GP-banan? Hur mkt kan man räkna bort ungefär? Dundersnorfort i alla fall... ![]() |
||
Tror ämnet varit uppe förr, om jag inte missminner mig så var det väl Peeter som kollat Klaus Ludwigs kvalvarv i DTM-190:an och kommit fram till att det var ca 7 min, eller t.o.m. strax därunder, för bara Nordschleife.
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Just det, det stämmer att jag läst tidigare... Man glömmer bara så fort. 7 minuter med en 2,5 liters sugmaskin...på visserligen ca 400hk...men ändå! ![]() ![]() |
||
Jag tycker Sport Autos guide är superbra!!
Se dock upp med skisserna - de är helt värdelösa och missvisande. I princip inget stämmer med verkligheten och om jag förstod Johan rätt som har koll på det där med växlar i en M3:a så stämmer inte växelvalen på skisserna heller. Men som sagt, foton och text är kanon tycker jag. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2231 besök totalt |