| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Stora och små bilar ; )
|
3039 besök totalt |
|
Stora och små bilar ; )
Snubblade på denna hemsidan idag som jag var tvungen att lägga ut. Dom har dels race saker till stora bilar(mest gammla bmw, Opel, ford och nsu) men dom har även radiostyrda modeller i skala 1:5.....japp 1:5..det är stort he he. http://www.voegele-motorsport.de/html/deutsch.html Finns bla Commodore_B, BMW 3,0 CSL, Capri(BRED ) och en NSU i racekläder.
Gå in och kika och dröm er bort........
När kommer första Rejsa Cupen i radiostyrt? Mv. _________________ Ascona_A |
||||
|
Re: Stora och små bilar ; )
Får man bjuda på lite racing med radiostyrt... 2002 körde jag lite med dessa bilar o filmade en del av detta med... OBS: klicka på FREE längst ner på sidans länk - låt nya sidan ladda & starta nerladdningen längst ner. Länk: ----> MiniRacing _________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||||
|
Det Finns !!
Det finns en cup med bilar lika dom från Tyskland som ni såg i inlägget Kolla www.femtedelen.pp.se Vi har kört där i många år men det är inte billigt för att bilarna är "små" (jag var med och bildade föreningen) Bil fullt utrustad ca 35 000:- med radio Däck en tävlig ca 3 000:- Efter en år är bilen värd ca 8 000:- !! Ja vi har laggt mycket pengar på sporten men det är fruktansvärt läro rikt hjulvinklar o fjädrar mm är otroligt känsligt. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Mini
Ja mini Z är billigt och kräver inte så stort utrymme. Vi funderar på slotracing kolla http://web.telia.com/~u30308895/inde PS en kompis har köpt en sådan NSU TTS som visades kommer ut på banorna 2006. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
jag har en Infero TR-15. 4x4 buggy med 0.7 hk. ruskigt acc och en topphasighet som nog ligger vid 30-40. problemet är bara att vi bor ute på landet, så närmaste otrafikerade asfaltväg är inte så nära. men det är sjukt kul att mixtra med soppa/luft och fjädring. stor bil i liten kostym
_________________ Björn Hansson |
||||
Men en buggy ska du ju inte köra på asfalt
Jag och några kompisar ockuperade en övergiven kolonilott och gjorde om den till en rallycrossbana med bro å alternativspår. Roligare kan man nog inte ha utanför en skala 1:1 bil
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
Vet inte var du får körglädje ifrån på en metanol bil.. Tanka... starta.. justera... stannar... skruva... starta... justera... köra 5min... tanka... starta... justera... stannar... skruva.... njae det är inte körglädje 1:5 turing o 1:6 truck Tanka... starta... kör i 30 - 40 min... in i depå... dricka kaffe... starta... kör 30-40min igen.... detta är körglädje : ) Men visst kostar dom en slant med... _________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||||
Låter mest som dåliga erfarenheter tycker jag, min går rackarns bra. Tjuvstannar aldrig. Har man justerat allt bra från början så funkar det kalas
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
|
Pure ten !!
Pure ten är rena skiten rent ut sakt (har hatt hobby bytik och tävlat i 10 år) Kyoshos sortemen är rena skräpet med undantag för mini Z vi hade 2-3 reklamatiomer om dagen vi fick sluta sälja skräpet, Hobbex har slutat och en massa andra handlare. 1/5 -1/6 typ FG är mycket bra grejer som han skrev bar å köra kan stå på tomgång i 30 min !! Lauterbacher är nog den finaste 1/5 race bilen. måste man ha ha mindre modeller så är TRAXXAS mycket bra _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Caprikarosserna var bra läckra. Jag skulle behöva framspoilern i skala 1:1, finns det någon som förstorar sånt? ;-)
Miniracing är skitkul, jag är extremt nära ett återfall efter att ha dragit igång brorsans Pirate 1:8-buggy i somras. Efter 6 säsongers rejsande i början av 1990-talet så är jag biten för alltid...det är bara tiden som saknas. Visst är det mycket skruva i 1:8 metanolbilarna men när man väl lär sig ställa in och hanterar motorerna så är det körglädje. 1:5 är säkert ännu roligare men då kostar det ju också. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
Hittade denna annonsen..
Det är som sagt stort! http://www.blocket.se/view/5748058.h |
||||
om man gör donuts med metanolbil när det är regn ute... hmmm tja... då kan det gå fel i snurran... men kul va det!! (jag har i princip bara bra erfarenheter av min metanol snurra... tanka, dra igång, kör kör kör.. stanna. tanka dra igång, kör kör kör.... )
(edit: gick antaglien lite varm, pga inget luftflöde när man stog stilla och fullgasade...) _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Stora och små bilar ; )
|
3039 besök totalt |