| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Duger detta brandsläckarfäste ??
|
1600 besök totalt |
|
Var och handlade prylar till vår köksrenovering när jag hittade en smidig liten 1 kg pulversläckare tänkt för bil. Tanken är att den ska sitta i min 944 Turbo fäst framför passagerarsätet (i ett modifierat underrede) och sitta där vid banåkning. Själva fästet och bandet är i plast och det finns en upphöjd kant längst ner som gör att den måste dras utåt i övre änden (med handtaget) när den skall plockas loss. Duger ett sånt här fäste ?
/Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
bra fråga, har fortfarande inte hittat någon bra lösning för att fästa min släckare i bilen, känns jättedumt att plocka ur den varje gång man ska köra bana/slalom. Så det vore bra att få tips om en bra lösning på problemet. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
Här kanske? https://rejsa.nu/brandslackare.php
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||
hmm, jo precis sånna ja behöver. Men dyyra va dom, måste ju gå att hitta billigare. Kanske man ska kolla hos närmst järnhandel. Vill ju helst inte lägga över 200 spänn på fästen när släckaren kostar 150... _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1600 besök totalt |