| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sparco Corsa?
|
1143 besök totalt |
|
Sparco Corsa?
Ännu en stolstråd då jag inte tycker tidigare trådar besvarar det jag undrar över: Jag funderar på att köpa en Sparco Corsa stol men har två funderingar. Provsatt en Corsa på Elmia och tyckte jag satt bra i den på bredden...glömde kolla hur den var i övrigt. För det fösta är jag bara 170, tror ni att Corsan blir får hög för mig? Jag har läst att några här på forumet som är 180 sitter bra i den. Tror ni att dom 10 cm gör någon skillnad. Kan en stol bli för hög? Vad tror ni om att använda Corsan med original 3-p bälte? Hur blir det med bältet som går vid axeln, kommer det hamna konstigt då Corsans axelstöd är ganska "stora"? 4/6-p bälte känns inte aktuellt då bilen tyvärr inte är någon renodlad banåkar bil (än iaf )...
MVH _________________ Street Triple RS -18 |
||||
|
Re: Sparco Corsa?
Min codriver har en sån stol. Första jag tänker på är att den är väääääldigt bred. Kanske sitter bra i den när man är stilla men när man börjar svänga så ramlar jag rundor i den ivarjefall. Nu tycker jag att jag gör det i nästan alla stolar iof. Jag vill helst sätta mig på sidorna och dra mig ner i stolen, annars sitter man inte fast när det svänger. Att du är 170 är nog inga problem tror jag har haft kortare folk än så som åkt(och av) med mig. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re: Sparco Corsa?
Jag har upplevt att Corsa är den smalaste av alla de Sparcostolar jag testat, och likaså av många märken...
Vad gäller höjden håller jag med Daniel att det inte är något problem... Såå hög är den inte. |
||||
|
Du kan aldrig sitta i en corsa om du är 170. Jag är 175 och när jag sitter i millbros corsa kommer bälteshålen på tok för högt över mina axlar.
_________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
Har det verkligen någon betydelse om man dragit åt bältet ordentligt (4/6 p bälte) Det är väll nästan bara possitivt då det förhindrar att ryggraden komprimeras. Eller kommer dom så högt att de blir ivägen för huvudet? Det lågiska vore givetvis att skaffa ett riktigt bälte också. Men då kommer problemet med infästning av det. Har ju ingen bur att sätta det i... _________________ Street Triple RS -18 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Sparco Corsa?
|
1143 besök totalt |