Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
659 besök totalt |
Det första man börjar med är väl en grundinställning på våg.
Jag har tänkt att åka och väga in min bil men hur ska vikten ligga ? Ska man sträva efter att få lika vikt på alla hjul eller hur funkar det ? Tänkte höra med en honda åkare härifrån Dalarna om jag kunde komma på besök å leka med vågen. _________________ Stefan thull Leksand |
||||
Läs tråden....... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tack ButterflyRacing för att du styrde undan viktdiskussionen från dämpartråden. Jag skulle önska att vi håller den här tråden ren, då den behandlar ett ämne där jag har mycket att lära, men jag har inte tid/lust att läsa alla inlägg som handlar om sån't jag redan förstår. /Den odiplomatiske egoisten _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Läs här! http://212.181.69.188/Corner/corner_ Man behöver inte ens vågar. Åter till ämnet om dämpinställningar! _________________ Pär Hylander |
||||
Citat från länken ovan: "1. Montera bort framhjulen. 2. Sätt en domkraft mitt mellan framhjulen." Jag skulle nog göra tvåan före ettan... ![]() ![]() Jag vet att det är underförstått... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Mekar man tillräckligt snabbt kan man nog göra det i den ordningen ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
659 besök totalt |