| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Överkörd Porsche 964
|
1 besök senaste veckan (9051 totalt) |
|
Överkörd Porsche 964
Blev påkörd av en lastbil bakifrån, jag stod stilla, lastbilen kom i ca 90km/h. Han körde upp på bilen sen välte lastbilen och lade sig tvärs över motorvägen. Jag klarade mig med 8 stygn mitt på huvet. så i princip helt oskadd. Tur man kör en Krocksäker Porsche =) tänkte iallfall dela med mig lite av bilderna
_________________ Patrik Lehmann |
||
Japp mina polare la upp bilderna fast i nått slutet forum så jag kunde inte ens komma in där och se min egen bil =) _________________ Patrik Lehmann |
||
Ja precis, han åkte ju upp på bilen istället för att mosa den helt..hade nog inte gått så bra i en vanlig bil som e platt därbak.. men både jag och min polare va väl i princip oskadda..jag fick några stygna bara och han hade en glasbit som satt fast i huvet _________________ Patrik Lehmann |
||
|
Puhh! Skönt att du undkom med lättare stygn.
Hade lastbilschaffisen eller fått hjärnsläpp i huvudet ?
Det kvittar iofs. Det viktiga är att alla inblandade klarade sig. /Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||
Ingen aning faktiskt , har inte sett polisrapporten ännu. men min kompis åkte i samma ambulas som honom och han kunde tydligen inte prata så chockad han var. men han klara sig med en bula i pannan. _________________ Patrik Lehmann |
||
|
oj oj oj .. tur att det gick bra med dig!!!
Är den nyimpad ? har det löst sig med lastbilens försäkring ..... _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
ja jag hade kört 15 km när det hände =) det löste sig med försäkring..jag hade tur och har en polare vars styvfar är advokat i tyskland så han fixa tillbaks pengarna via lastbilens försäkringsbolag..så jag har redan köpt en ny i tyskland, lika dan fast svart metallic _________________ Patrik Lehmann |
||
|
Jurister är bra att ha ja
jag är ju det själv...
Skönt att höra att ni klarade er... Enda stygnen (7st, precis ovanför ögat) jag har i huvet är efter en hockeyklubba när jag var 7 år... Så att du kom undan med 8 är ju änglavakt... Ska bli kul att se en Porsche till på bana... modellen är ju klockren... _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
heh ja verkligen ett renoveringsobjekt, en expert kollade upp vad det skulle kosta och reparera den 65000 euro =) _________________ Patrik Lehmann |
||
Ja vi hade änglavakt
Ja du lär få se den på bana, den står i limhamn också . har du också en porsche i limhamn? _________________ Patrik Lehmann |
||
|
Tur att det gick så bra som det nu gjorde. Lite skrämmande att tänka på vad som hade hänt om man själv blev överkörd i sin gammla kärra. Sånt vill man inte tänka på, minst av allt bli överkörd i renault, tror inte ens han skulle märka nåt i lastbilen, typ som att köra över ett flingpaket...=)
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
...mmm. jag vågar inte ens tänka på hur min Miata hade sett ut... Men det ska monteras båge i den så snart kommer den att kunna klara "lastbilstestet" den också...
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
![]() |
Bilder o videos
Överkörd Porsche 964
|
1 besök senaste veckan (9051 totalt) |