| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Porsche 924-kaross el komplett men defekt bil
|
1552 besök totalt |
|
Tja! Funderar på att göra en karosstransplantation (puh!) på min 924 NA -79, så jag undrar om nån har en tom kaross med reg-papper ståendes alternativt en komplett bil som lider av totalt motor/transmissionshaveri. Kraven jag har är: * okrockad! Ska vara rak och fin! * Ej rostig! Har fått nog av rostlagande på nuvarande projektbil...
* Reg-papper måste finnas! Ska bli en gatbil Önskemål: * Helst av -79 års modell * Helst vara en NA, dvs ingen turbo PMa mig eller ring på 070-551 63 02 Email funkar också, klicka på Epost-knappen under inlägget!
Mvh Mangan PS: Utzon - Du kan ju få hälsa Micke B att "jo, jag skulle ha köpt hans kaross"!
DS _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Det är möjligt, men det skiljer en del under skalet från -79 till -81 till exempel.
Just nu har jag grejor till en -79a, men om objektet är mer än en kaross (ex, elsystem + tändning finns) så går det med en senare modell också!
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
klart lättare om saker å ting passar som det ska. Behöver ju som sagt var inte vara rostigt bara för att det inte är galvat.
Vad är målet med skalutbytet ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Att få en bil som är lite mer värd att satsa på, tror jag... Och som i förlängingen är värd mer när jag säljer den? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Det är Micke B, men den karossen är borta sen länge. Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
Det finns en annons på www.porsche.nu (Porscheklubben) om en 944 -86, dvs post 85b med aluarmar etc. etc. Med skuren motor. Begärt pris 25 papp, så då behöver man bara hinka i en ny motor.
Kanske way off budget och inte helt smärtfritt att regga med 924 motor..... men bättre ett tipps för mycket...
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||
Visst vore det ett bra objekt men tyvärr "off budget" med en halv hästlängd.
Tack iaf!
Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Är det den som stod i Stjärnorp, eller den som din bror hade...?? Edit: Stavfel _________________
Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Nja, Mickes såldes efter 7 långa resor till Skåne-hållet tror jag... Om den sen hamnade på skroten vet jag inte. Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Du får väl kolla in Larssons lik, om den nu är till försäljning.. (och den inte är för mycket lik) _________________
Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1552 besök totalt |