Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1528 besök totalt |
H&R Coilovers till M3 E30
Någon som kör med eller vet något om detta H&R coiloverkit med Nürburgring avstämning. Det finns att köpa på Bilmodecenter. ![]() BMWE30 3 serieProduktinfo H&R Ställbart RSS-16-726-1/1 H&R Ställbart RSS-16-726-1/1 M3 Club Sport Nürburgring utförande Ej Tüv Sänker FA40-70 BA30-50 Anm.12 23 32 Artikelnr.: ST1087 SEK 19 630,00 _________________ Mattias Kornelius Audi A6 Ultra -18 M3 E30 -88 323i med B230FT-86 9-3 1,9 Tid |
||||
Spåntant rätt hårt, ca 3Hz fram och bak.
Typ ren banbil eller en bil som man fullständigt skiter i konforten. om jag inte nu räkant som en kratta förståss ![]() Går man upp så mycket i fjädrar borde man byta krängarna också. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Tom lite högre frekvens än så... Ganska spot on för en lekbil på R-däck som mestadels körs på bana. Krängarna bör bytas, ja! |
||||
Passar mig utmärkt då.
Komforten har ingen hög prioritet för mig. Hur är kvaliten på H&R? Gör de egna stötdämpare eller köper de dessa av tex. Bilstein. _________________ Mattias Kornelius Audi A6 Ultra -18 M3 E30 -88 323i med B230FT-86 9-3 1,9 Tid |
||||
Har jag förstått rätt?, att man ska byta till hårdare krängare om man byter till hårdare fjädrar? Låter ju rimligt i mina öron, men är det så ni menar? _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||
Japp! Du vill nå ett förhållande mellan pitch (då bara fjädrarna är med i spelet) och roll (då även krängarna kommer in) så att in/ut-fjädring blir så lika som möjligt på en tex vänster fram och höger bak om du åker i en högerböj. Är du med? Annars får vi förklara mer ingående. |
||||
Henrik Carlsson :
Jag tänkte vara lat, eller framför allt jag slipper skriva igen. se tex https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Edit: hmm Andreas han först _________________ Johan Sjölinder |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1528 besök totalt |