Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lotus gör som Porsche
1, 2, 3   >>
4959 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lotus gör som Porsche

Nu har lotus fabriken förstått vikten av att bygga riktiga bilar direkt..... thumbs up färdig racebil direkt, kan ju bara bli en succe......

http://www.grouplotus.com/mediactr/pr_download.php?pid=218

Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004

Vansinnigt frän.

Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004

Fast ingen nyhet. Så har ju Lotus gjort sedan starten 1952...

Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Björn Larsson skrev:
Fast ingen nyhet. Så har ju Lotus gjort sedan starten 1952...

Med en rätt lång paus i racerbilsbyggandet i så fall.
Låt oss hoppas att dom gått en rejäl utbildning i kvalitetssäkring under tiden....

Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004

Fredrik - SLC skrev:
Lotus gör som Porsche

-Måste missat denna Porsche

riktiga bilar bygger dom iof...

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Detta verkar klart itnresant och med den designen än mera trevligt.. Samma motorer som sitter i ariel Atom kommer istta i denna med då =D. JAG TRODDE ATT DET VAR SÅ dvs Toyotas VVTi motorer och en version med kompressor!

Haha, jisses vad fel man kan ha... TACK ACKE

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Öhh Ariel Atom har en Honda CTRmotor me kompressor..

Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Lotus gör som Porsche

Fredrik - SLC skrev:
Nu har lotus fabriken förstått vikten av att bygga riktiga bilar direkt..... thumbs up färdig racebil direkt, kan ju bara bli en succe......

http://www.grouplotus.com/mediactr/pr_download.php?pid=218

Ahh, så lättad jag blev. Av rubriken att döma trodde jag dom skulle bygga en SUV

Gotteborg
Här sen Okt 2003

blev fundersam om dom gjort någon "snikvariant" me toyotamotorn men på deras hemsida står det Honda ( http://www.arielmotor.co.uk/04/profile/profile_12_04.gif ) men de kanske körde toyota på de första årsmodellerna ???

Dock är det ju Hondas S2000 motor (F20c) som vunnit "Best engine of the year" 5 år irad så varifrån dom får att K20motor skall vara världens bäste vetef*n........ (se sista stycket i länken ovan... )

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Acke skrev:
blev fundersam om dom gjort någon "snikvariant" me toyotamotorn men på deras hemsida står det Honda ( http://www.arielmotor.co.uk/04/profile/profile_12_04.gif ) men de kanske körde toyota på de första årsmodellerna ???

Dock är det ju Hondas S2000 motor (F20c) som vunnit "Best engine of the year" 5 år irad så varifrån dom får att K20motor skall vara världens bäste vetef*n........ (se sista stycket i länken ovan... )

Du har nog mer koll än mig.. jag tog säkerligen fel =D.. blandar ofta ihop toy och honda .

Nu senast så vann M5:ans V10 de flesta kategorierna =D bla best engine of the year!

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Det finns väl en sisådär hundratal omröstningar om vad som är bästa bil, bästa motor, etc., så det är väl bara att välja vilken man skall tro på och marknadsföra den.

#24, #64, #88
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

AndersY skrev:
Det finns väl en sisådär hundratal omröstningar om vad som är bästa bil, bästa motor, etc., så det är väl bara att välja vilken man skall tro på och marknadsföra den.

Hehe, jo det ädr är ju en salig jädra röra om tro osv. haha. Så visst tas mkt med en nypa salt osv ja. men ändå skojigt vad tillverkare hittar på!

Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Pär Hylander skrev:
Ahh, så lättad jag blev. Av rubriken att döma trodde jag dom skulle bygga en SUV

Jag trodde också det var SUV på gång när jag såg rubriken ..
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Dan Hovang skrev:
Pär Hylander skrev:

Colin Chapman skulle inte bara vända sig i sin grav, han skulle kliva ur den med en osäkrad revolver om detta skedde.

Umeå
Här sen Maj 2004

7-11 skrev:
Dan Hovang skrev:
Pär Hylander skrev:

Colin Chapman skulle inte bara vända sig i sin grav, han skulle kliva ur den med en osäkrad revolver om detta skedde.

Revolver, pyttsan, visst talar vi engelsman, han skulle kliva ur sin grav med sina Purdy parbössor och en laddare

--VVTS--
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Fel, fel, fel!
Hr Chapman var åtalad (I italien) för att orsaka sina F1 förared död, genom sina i vissa avseenden undermåliga (läs hållbarhet) racerbilskonstruktioner. så han tar bara fram en Lotus 49 eller 72, eller kanske en Lotus 23. Skjutjärnen är antalgigen bara hälften så farliga för omgivnignen som en av Chapman kreationer:D
Dock var den gode Colin, så pass ärlig att han påstod att Lotus Elan aldrig var en bra tävlignsbil, den var nämligen inte tänkt som en sådan. (Det var däremot den Elanbaserade 26R.)
Fast för mig som bevistar rätt många historiska race, verkar det som Colin hade fel där också
Elanerna är duktigt snabba i GT-klassen och på något vis håller de påfallande ofta ända in i mål.

Märks det att jag haft en del motflyt med de Lotus-relaterade fordon jag dragits med i garaget??

Likförbannat är jag inte så sällan sugen på en Elevenreplica!

Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Som när Lotus 40 kom, för övrigt en mycket vacker racer-vagn. Den bedömdes som likvärdig med Lotus 30, bara behäftad med 10 fel till...

Eleven-replikaägande är skoj! thumbs up

Uppsala
Här sen Jan 2003

Bosse L skrev:
Fel, fel, fel!
....
Fast för mig som bevistar rätt många historiska race, verkar det som Colin hade fel där också
Elanerna är duktigt snabba i GT-klassen och på något vis håller de påfallande ofta ända in i mål.

Märks det att jag haft en del motflyt med de Lotus-relaterade fordon jag dragits med i garaget??

Colin själv lär vid tillfälle på racingbanan yttrat "Nice car but it's not one I built" Bilen som åsyftades var en "historisk" Elan som gick fantastiskt fort.. Tror att den gode Colin ler i sin Himmel/helvete över Elanerna som de rejsas med nu. Töja på reglerna var väl hans signum

OT Hur kul är det att köra in en motor > Har 3100 rpm som gräns Kammen börjar lira vid 3000 Har kört 8 mil av minst 50 innnan man kan börja ösa på AARGH....

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

7-11 skrev:
Dan Hovang skrev:
Pär Hylander skrev:

Jag skulle gärna förse honom med patroner om han skulle få slut på sådana
Citera
Daniel Johansson
Avesta
Här sen Mar 2003

Bosse L skrev:
Fel, fel, fel!
Hr Chapman var åtalad (I italien) för att orsaka sina F1 förared död, genom sina i vissa avseenden undermåliga (läs hållbarhet) racerbilskonstruktioner. så han tar bara fram en Lotus 49 eller 72, eller kanske en Lotus 23. Skjutjärnen är antalgigen bara hälften så farliga för omgivnignen som en av Chapman kreationer:D
Dock var den gode Colin, så pass ärlig att han påstod att Lotus Elan aldrig var en bra tävlignsbil, den var nämligen inte tänkt som en sådan. (Det var däremot den Elanbaserade 26R.)

Hade inte Colin som princip att en racebil ska falla i småbitar efter mållinjen? Gör den det inte så är den för tung, gör den det före så var den för klen..

Lotus gör som Porsche
1, 2, 3   >>
4959 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande