Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6496 besök totalt |
Re: 4wd
-100kg på att rensa lite i papptunn japansk ekoplåt från dörrar, baklucka o huv, nu tror jag nog du är lite väl optimistisk ![]() Ang. däck är det väll en balansfråga. Går du ned för mycket i dimension får du juh lite tokig utväxling för en övermotoriserad bil... ja förutsatt att du kör på vettig profil. Helt ovetenskapligt vill jag påstå att 185/60R13 inte är optimala banåkadäck för en Evo med 400hästar ![]() |
||
insnöad
insnöad och hjärn tvättad som man är så får jag väll försöka föra talan för audi. kör både två och fyrhjuls drivna audi gamla och nya och favoriten är s2. nu för tiden kan man köpa tidiga s2 för små pengar sen är det bara att hänga på chassi och bromsar så har man en i mina ögon kanon banbil. visst tyngden talar kanske imot tänker ni och visst orginal väger dom tokigt mycke men många kilo är demonter bara, har en kompis som fått ner en s2 under 1200kg och med ett riktigt fint chassi och en stadig motor så blir det svårt att hänga med oavsett vad man kör. kan ju tycka att audi måste ha gjort något rätt med tanke på att allt dom ställt upp i har dom också vunnit oavsett om det är på grus eller asfalt. behöver väll inte påpeka vad som händer när det blir vått eller snöigt bara att gasa vidare med marginellt sämre varvtider. ja alla får vi tycka vad vi vill och alla är saliga i sin tro men för mig är det drivning på alla fyra som gäller. skickar med ett par klassiska audi banräsers. ha det mvh dennis ![]() ![]() ![]() _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6496 besök totalt |