Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
JAAAAAA!!! BUREN ÄR GODKÄND!!! den 22/6 = HELGDAG !!!!!
<<   1, 2, 3, 4, 5
29798 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Då tar dom alltså 300:- för vägningen. Bra pris... För bilprovningen vill säga.
Jag gav nämligen 900:- för en regbesiktning i torsdags.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Sarre
Sverige
Här sen Mar 2007

Burbesiktning hos SBP

Det här ämnet är inte helt lätt. Framförallt tycks det finnas en "egen" uppfattning hos de som ska registreringsbesiktiga bilen. Vi lät vår mek besiktiga i Jönköping. Han hade först konsulterat expertis på VV och SBP, främst eftersom vi har en sollucka och därför behövde ha en "avbärare" mellan originaltaket och burens övre främre sidosträva . Men efter en stunds diskussion "gav" besiktningsmannen sig och godkände vår installation. Vi behövde inte ens skyddsklä annat än toppsträvan vid framrutan samt övre sidosträvorna i huvudhöjd. Ingen skyddsisolering på varesig A eller B-stolpe, dörrsträvor mm.

Att dessa regler innebär "godtycken" i besiktningssammanhang är uppenbart, i alla fall för oss som är amatörer. Nicke_1 har haft samma problem och tvingats till mer omfattande byggnation än vi behövde. Att logiken är krokig visar enligt min uppfattning att bilens original säkerhetsbälten måste finnas kvar även om jag har ett av internationellt förbund inom bilsport godkänt 6-punktsbälte. Vilket tror de jag helst använder, ett standard 3-punktsbälte från 1990 eller ett modernt 6-punkts bälte från 2007?

De som så önskar kan höra av sig så kan jag maila över bilder från vår bil (BMW 318is E30 1990).

Mazda Miata MX-5 1995
BMW CS / BMW SC
+46707746330
Citera
Skruva banåkabil
JAAAAAA!!! BUREN ÄR GODKÄND!!! den 22/6 = HELGDAG !!!!!
<<   1, 2, 3, 4, 5
29798 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande