| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Minska Understyrningen
|
889 besök totalt |
|
Minska Understyrningen
Har då en Audi A6, väldigt trevlig bil att köra rakt fram men inte när det svänger. obs! Bilen är ej en Quattro och har ej någon bromsdif. Ni här som pillar så mycket med era bilar måste ha en massa ideer och förslag på hur jag kan modifiera min fjädring för att minska understyrningen i kurvorna.
Har testat att använda "vänster broms osv" i kurvorna men får ändå inte bilen till att bibehålla grep och färdriktning när man försöker gasa sig igenom en kurva. Det släpper helt enkelt för enkelt. Hadde föredragit om bilen varit mer överstyrd än understyrd men det är ju en Audi utan 4WD...
För att få igång diskutionen så kan jag ju lämna ett förslag som jag tänkt mig kanske skulle hjälpa, nämligen att sänka fjädringen där back och därigenom styva upp den..? Vad sägs? //Peter _________________ Peter Valdt |
||
Jag håller med! Min Golf blev mycket roligare med en bakrehämmare. Dessutom oftast bara ett halvtimmes meck så är den på plats. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Minska Understyrningen
|
889 besök totalt |