Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Kul med bredbandslambda...
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (9667 totalt)
99TURBO
Göteborg
Här sen Feb 2003

Jag använder LM-1 och jag tycker den fungerar väldigt bra. Det enda som jag tycker är lite dåligt är att själva boxen är så stor och skrymmande.

Skogen
Här sen Jun 2004

Nån som vet om LM-1 har fullt stöd för Nira i3? Adaper kabel typ?

Vänersborg
Här sen Jun 2004

Roger Brorsson skrev:

LM-1 har jue en analog utgång, dvs den kan simulera en NB lambda ....
om Nira har stöd för WB (vet ej?) direkt så behöver du jue inte en LM-1'a alls ..
Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Dan Johansson skrev:
Roger Brorsson skrev:

LM-1 har jue en analog utgång, dvs den kan simulera en NB lambda ....
om Nira har stöd för WB (vet ej?) direkt så behöver du jue inte en LM-1'a alls ..

Rätt ny på detta med Bredbandsn lamdba och så, NB? WB?

om nira har stöd för WB?

Förklara gärna

Vänersborg
Här sen Jun 2004

Roger Brorsson skrev:

om nira har stöd för WB?

Förklara gärna

flåt för fikonspråket ..

NB = narrow band = smalbandslambda
WB = wide band = bredbandslambda ...

jag kollade lite, och Nira i3 verkar inte stödja en bredbandare rakt av, utan kräver någon form av extra elektronik .. vad vet jag inte ...
Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Dan Johansson skrev:
Roger Brorsson skrev:

om nira har stöd för WB?

Förklara gärna

flåt för fikonspråket ..

NB = narrow band = smalbandslambda
WB = wide band = bredbandslambda ...

jag kollade lite, och Nira i3 verkar inte stödja en bredbandare rakt av, utan kräver någon form av extra elektronik .. vad vet jag inte ...

okey nu klarnade det lite mera för mig

Kollade på http://www.trendab.se/ under Trimmsatser/ sen klicka på mera info om LM-1 text "En proffs lambda utrustning.
Levereras med svensk manual och monterings anvisning vid köp av oss, för automatisk bränsle justering på Nira I3."

Dom menar kanske att man bara justerar själv i sprutet då man kört med Lm-1 ....

Vänersborg
Här sen Jun 2004

Roger Brorsson skrev:

Kollade på http://www.trendab.se/ under Trimmsatser/ sen klicka på mera info om LM-1 text "En proffs lambda utrustning.
Levereras med svensk manual och monterings anvisning vid köp av oss, för automatisk bränsle justering på Nira I3."

Dom menar kanske att man bara justerar själv i sprutet då man kört med Lm-1 ....

jag tror att de menar att Nira's "auto tune"-funktion drar nytta av en WB ... dock går det jue inte att koppla en WB-sond direkt i Nira, utan man behöver LM-1 "därimellan" ....
trendab är dock rätt dyra på LM-1'an ... www.hqtec.se tar 3875 kr för samma sak ...
Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Dan Johansson skrev:
Roger Brorsson skrev:

jag tror att de menar att Nira's "auto tune"-funktion drar nytta av en WB ... dock går det jue inte att koppla en WB-sond direkt i Nira, utan man behöver LM-1 "därimellan" ....
trendab är dock rätt dyra på LM-1'an ... www.hqtec.se tar 3875 kr för samma sak ...

Ja så är det nog, du tacka så mycket för det där tipset hqtec thumbs up mycke billigare

Trollhättan
Här sen Aug 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hjälper själv en kompis att mappa en Volvo 242 med Nira i3.
Vi kör med en LC-1 (enbart lambdakontroller) och matar den analoga signalen till lambdaingången på Nira't.

Nira't tar siganler mellan 0-1,1v på lambdaingången. Sedan ställer man in både LC-1:an och Nirat så 0,1v=Lambda 0.5 och 1,1v=Lambda 1.5. Sen är det bara börja köra.

Loggning mm fungerar kanon och man kan direkt läsa av lambdavärdet i logg och i "panelen" under körning.

LC-1:an är billigare än LM-1:an. Skall man då bara ha den som styrenhet så räcker den gott.

Givetvis inköpt på Hqtec.se

S-vall
Här sen Aug 2004

HqTec skrev:

Eftersom vi är distributör av Innovate Motorsports produkter så kan vi även göra som dom gör i USA, vi kan ge rabatt till klubbar!

Mvh
Robert Karström
HqTec

Vad kan ni ge i rabatt till rejsa.nu medlemmar då?

Mvh Steph

Stephan Nilsson
Citera
Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Hedis skrev:
Hjälper själv en kompis att mappa en Volvo 242 med Nira i3.
Vi kör med en LC-1 (enbart lambdakontroller) och matar den analoga signalen till lambdaingången på Nira't.

Nira't tar siganler mellan 0-1,1v på lambdaingången. Sedan ställer man in både LC-1:an och Nirat så 0,1v=Lambda 0.5 och 1,1v=Lambda 1.5. Sen är det bara börja köra.

Loggning mm fungerar kanon och man kan direkt läsa av lambdavärdet i logg och i "panelen" under körning.

LC-1:an är billigare än LM-1:an. Skall man då bara ha den som styrenhet så räcker den gott.

Givetvis inköpt på Hqtec.se

Aha vad skoj, vad är det för motor i den volvon då?
LC-1 kostar 2210kr
LM-1 Paket 1 kostar 3875kr och då ingår ju allt ? ...

Funkar NIra`t lika bra som LM-1 som mätinstrument? Tlx för att mäta Luft/Bränsle förhållande?

Kanske köpa paketet om man vill skjustera in förgasarna på jänke bilen oxå...

Vänersborg
Här sen Jun 2004

steph skrev:

Mvh Steph

det var rätt länge sen HqTec svarade här, och av användarens samlade inlägg (3 st.) så läser de nog inte här så ofta ..

Roger Brorsson skrev:

Funkar NIra`t lika bra som LM-1 som mätinstrument? Tlx för att mäta Luft/Bränsle förhållande?

går säkert, men verkar betydligt krångligare ... att koppla in LM-1'an är jue snabbt gjort ..
sen är jue frågan om man kan få informationen presenterat i lambda eller AFR i deras program/log och inte bara som en smalbandssond, dvs för fet eller för smal blandning ....

ett komplett Nira insprut går jue dock på runt 12-14 tuaen, så det blir jue oxå lite dyrare ...
Citera
steph
S-vall
Här sen Aug 2004

Dan Johansson skrev:
steph skrev:

Mvh Steph

det var rätt länge sen HqTec svarade här, och av användarens samlade inlägg (3 st.) så läser de nog inte här så ofta ..

Näe verkar inte så, förhoppningsvis så har dom/han bevakning på tråden...
Fast dom läser kanske inte mailen heller...

Köpte du nån LM-1 från HqTec?

Stephan Nilsson
Citera
Dan Johansson
Vänersborg
Här sen Jun 2004

steph skrev:

Jo, det gjorde jag. Snabb service (de kom med FedEx till HqTec på torsdag, och jag hade en på fredag em. Dock är de lite dåliga på att svara på mail, och jobbar bara mån-ons ...
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Hej!

Det har varit mycket frågor om hur support/garanti fungerar när man köper LM1 från utlandet. Nu har jag fått testa det personligen.

Jag beställde min från USA i november förra året. Den har haft lite strul med displayen (den visade konstiga tecken) vilket har sucessivt blivit värre tills displayen inte visade något alls.

Jag mailade Innovative som gav mig några tips om vad jag kan göra (uppdatera Firmware osv.) När det inte hjälpte fick jag ett RMA-nummer och skickade in LM1 som ett brev (gick på cca. 150:-). 9 dagar senare knackade FedEx på min dörr och jag fick en ny LM1 utan vidare tjafs. Jag vet inte vilka garantiregler gäller vid köp i USA men min var mer än 6 månader gammal. Är väldigt nöjd med Innovative-supporten i alla fall.

Mölndal
Här sen Apr 2005

Dan Johansson skrev:
steph skrev:

Jo, det gjorde jag. Snabb service (de kom med FedEx till HqTec på torsdag, och jag hade en på fredag em. Dock är de lite dåliga på att svara på mail, och jobbar bara mån-ons ...

Hej Alla,

För allas info så jobbar vi måndag till fredag, vi svarar även på mail så forts som möjligt.
Däremot så hinner jag tyvärr inte bevaka all trådar på forum och jag har inte bevakning på denna tråden aktiverad.

Vecka 32 i augusti när Dan beställde sin mätare så hade vi stängt torsdag och fredag på grund av begravning av en nära anhörig.

Dan, dina mail som du skickade svarade jag på alla tre samma dag och inom ett par timmar, så att vi är dålig på att svar på mail kan jag inte förstå att du tycker?

Rabatt till Klubbar, vi har idag gett rabatt till klubbar som har riktiga medlemsregister och är anslutna till SBF.
Så om du är medlem i en klubb som är ansluten till SBF så kan du be din ordförande kontakta mig så fixar vi rabatten.

Mvh
Robert Karström

HqTec
Lackarebäcksgatan 5
43166 Mölndal
Sweden
+46 31 273360
www.hqtec.se

Här sen Jun 2003

Namndispens
Namndispens

beepbeep skrev:
Hej!
Det har varit mycket frågor om hur support/garanti fungerar när man köper LM1 från utlandet. Nu har jag fått testa det personligen.

Har samma erfarenhet som beepbepp.. Garantiärenden hos Innovate fungerar bra.

Eftersom Innovate ibland har lite väl bråttom att släppa nya otestade versioner av sina programvaror så slutade min LMA-3 att fungera. De hade "glömt" att släcka ner flikarna för ingångsprogrammeringen i LM Programmer, nyfiken som man är så använde jag således LM Programmer till att välja ingångsfunktionera istället för knapparna på LMA-3. Det fungerade bra till en början, men sen dök skumma fel upp. Förutsätter att aktiva funktioner i en programvara också är fullt fungerande.... Innovate sa vid samtal med dem om problemet: "rör inte funktioner som inte omnämts i manualen". .
Bra ursäkt...

Fick RMA nummer från USA, skickade dit den med vanlig flygpost, den kom tillbaka efter drygt 2 veckor med FedEX.

När jag köpte min från USA så var det ett impulsköp pga den låga dollarn, hade inte riktigt koll på att HqTec fanns.

När XD-1 displayen släpptes så köpte jag den genom HqTec, det gick också smidigt.

(Mailade förövrigt HqTec och frågade lite försynt om det fanns möjlighet att få returnera min trasiga LMA-3 genom dom, mot ersättning, men det mailet fick jag inte ens ett svar på )

Vänersborg
Här sen Jun 2004

HqTec skrev:
För allas info så jobbar vi måndag till fredag, vi svarar även på mail så forts som möjligt.
Däremot så hinner jag tyvärr inte bevaka all trådar på forum och jag har inte bevakning på denna tråden aktiverad.

Vecka 32 i augusti när Dan beställde sin mätare så hade vi stängt torsdag och fredag på grund av begravning av en nära anhörig.

Jag pratade i telefon med en tjej måndagen efter jag fått min leverans, och hon sade att ni enbart jobbade mån-ons. Om det inte är fallet kanske ni borde ta en titt på internkomunikationen?

HqTec skrev:

Dan, dina mail som du skickade svarade jag på alla tre samma dag och inom ett par timmar, så att vi är dålig på att svar på mail kan jag inte förstå att du tycker?

Jag har inte sparat vår mailkonversation, så jag har inga konkreta bevis på att min uppfattning om att det tar lite tid är korrekt. Dock så sade tjejen som jag pratade med om detaljen som saknades att hon sett mitt mail, men inte svarat .... (sen om det var på fredag/lördag/söndag/måndag hon såg det vet jag inte ... jag ringde på måndag fm. iaf.)

Jag är fortfarande nöjd med HqTec, och har väl inte framfört annat, så jag förstår inte din något defensiva hållning?
Citera
HqTec
Mölndal
Här sen Apr 2005

Trevligt att höra du är nöjd med vår service. Tack

Det var inte alls min mening att du skulle uppfatta det som om jag var defensive mot dig, jag försökte bara förklara för alla att det du sa vara fel enligt min uppfattning.

Mvh
Robert Karström

HqTec
Lackarebäcksgatan 5
43166 Mölndal
Sweden
+46 31 273360
www.hqtec.se

Uppsala
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Hej!

Jag startade denna tråd för att diskutera vad man kan göra med bredbandslambda.
Den urartade i någon sorts semireklamtråd.
Bredbandslambda kan köpas in på diverse ställen. Leverantörernas öppettider och adresser är inte riktigt vad jag ville diskutera här. Därför ber jag Magnus låsa denna tråd.

Kul med bredbandslambda...
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (9667 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande