| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Camber inställning bakhjul
|
1 besök senaste veckan (1379 totalt) |
|
Det beror väl på hur du upplever däcksslitaget. Generellt sett bör man väl alltid ha lite negativ camber. Jag har sisådär 1,5° negativ camber bak och ungefär 1° negativ camber fram. På min bil är camberkompensationen helt ok, så den sliter däcken väldigt jämnt och fint med de värdena.
Däremot - på de bilder jag sett av din bil, ser den ut att vara väldigt hög fram och låg bak när du sitter i. Försök få bilen att vara i våg eller aningen luta framåt när du sitter i. Min bil är väldigt känslig för skillnader i toe och rideheight och man kan "leka" med balansen bara genom att höja och sänka fram relativt bak. Det var iofs inte din fråga...men bara en allmän fundering. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
men jag har gjort det så för att jag har så mycket bumpstear
Blir att lite i vinter, försöka hitta rätt ställe att skruva fast styrväxeln.
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||||
Bumpsteer är ju en kombination av styrstagslängd och placering av styrsnäckan samt styrarmarna på spindlarna. Kanske att allihopa måste ändras? Men hur kan det bli bättre av att ha den så hög? Fenomenet finns ju kvar oavsett? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Har höjt den så att bärarmarna är i 90 graders vinkel mot ramen när den är i körläge...eller något högre. Är minst toe ändring där _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||||
Du menar att bärarmarna är horisontella, jag kan lätt tolka det där som helt vertikala bärarmar och det har jag svårt att tänka mig du kör
PS. Jag har hittat klädseln till stolen om du vill malla av den. men problemet var ju att hitta rätt låda av 60st...
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Camber inställning bakhjul
|
1 besök senaste veckan (1379 totalt) |