| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Värmeskydd för elkablar?
|
1 besök senaste veckan (3921 totalt) |
|
Värmeskydd för elkablar?
Hej! Eftersom Porsche envisats med att placera startmotor och generator under grenröret på min 924 så undrar jag nu hur man värmeskyddar elkablarna till dessa på bästa sätt? Finns det någon kabelstrumpa att dra över kabelstackarna? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
På min 924 fanns ingen isolering kvar på kablarna så jag drog nya kablar den biten och monterade en fiberstrumpa över dem. Den strumpan fanns på ett företag som gör kol till elmotorer. Vill man betala mer för en liknande produkt finns det för tändkablar hos firmor som sysslar med amerikanska bilar.
Huruvida strumpan jag monterade klarade värmen vet kanske Cédric bättre. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Hur långt behöver du?
Jag har sådan speciala skydd man använder på kablarna till motorvärmarkroppar när dessa monteras nära grenrör. (dom är ihåliga)
Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
|
Kan faktiskt inte ge ett 100%igt svar då startmotorn inte fungerat helt som den ska. Hade tidigare i vintras problem med att startmotorn inte ville gå runt när motorn var varm. Men sedan ställdes tändingen om och problemet försvann. (för hög avgastemp kanske ?). Men nu har problemet återuppstått. Så jag byter väl troligtvis startmotorn ifall jag hittar någon till ett bra pris. Tror faktiskt sladdarna klarat sig bra, är nog inte sladdarnas fel. svårt att se dock =)
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
oj, har inte hunnit in här... Det måste nästan räcka med 3 dm långa saker, tror jag. Det kommer nog att bli ganska varmt men det borde nog funka ändå... Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
PM:a din adress till mig så skickar jag över 2st
Dom klarar garanterat värmen, polaren har dessa på sina t-kablar som ligger farligt nära hans turbogrenrör. Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Ingen aning, jag har fått en bunt av en kille som jobbar som leveransmek på volvo där dom använder dessa som skydd till kabeln till motorvärmarkroppen på bilar där sladden sitter nära grenrör mm. Kolla hos volvo. /Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Finns att köpa hos alla som säljer motorvärmare, iaf Calix och Defa. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Värmeskydd för elkablar?
|
1 besök senaste veckan (3921 totalt) |