Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
2592 besök totalt |
2005-08-13 ERF på Sturup Raceway
I lördags premiärkörde vi i ERF på Sturup Raceway. Måste säga att det var en positiv överaskning! ![]() Banan har både en snabb, rytmisk del och en tight, teknisk del. Hoppas att vi får återkomma hit även kommande år... ![]() Jag lyckades få tid att ta några bilder sista halvtimmen. Inte världens bästa kvalitet men ändå... Det syns att bilarna har varit med om en hel del under 6 timmars racing. ![]() Flying Fellows 240 och Åsa Racings 940 ![]() Trafik i hårnålen. ![]() Citius Motorsport MR2 ![]() TMV Motorsport Fiat X1/9 ![]() Hall Racings Alfa 156 ![]() Vår lätt misshandlade S40, som verkligen behöver ett nytt chassi under vintern... ![]() Flying Fellows ![]() Ut ur BMW-kurvan. Lite exempel på trailbraking in i första kurvan. ![]() ![]() ![]() Det kränger, det kränger... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
|
|
Det gick väl sådär...
![]() Hade byggt om bakvagnen med bl.a hårdare fjädrar men inte hunnit testa. Väderprognosen spådde sol så vi chansade. Hade säkert funkat skitbra om det hade stämt, men i regn blev bilen rejält överstyrd in i långsamma kurvor... ![]() Jag körde första passet och klarade mig bra men tyvärr hamnade bilen i räcket lite senare. Inget allvarligt så vi kunde fortsätta efter ca 15 min. Nästa förare touchar en stillastående bil så backspegel och VÄXELSPAK (?!?) ryker av...! ![]() ![]() Efter några sekunders deppande plockade vi ner spaken och svetsade ihop. Ute på banan igen efter en dryg halvtimme. Slutade till slut på 18:e plats. Inte riktigt vad vi hade förväntat oss men så går det om man inte håller sig på banan... och nu är det bara att börja fixa skadorna på bilen. ![]() Fronten, kylaren, oljekyl sitter snett och intryckt, motorbalken är böjd och har spruckit. Nästa race är den 18 september på Ring Knutstorp. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
![]() |
Eftersnack
![]() |
2592 besök totalt |