Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 12105 besök totalt |
Jag har också varit sugen på att bygga om en 850i. Tyvärr fortfarande lite väl dyra att börja riva sönder, men om ytterligare något år kanske. Dom är i vilket fall som helst ruskigt snygga.
Jag har haft en E32 med M70, och det hade varit intressant att köra den motorn i en bil som gör den rättvisa. Manuell låda gör nog också gott, automaten passar inte riktigt på en sådan motor. Det ryktas att insugen skall vara ganska dåligt utformade. Motorn hade pontential för mera kraft, men BMW:s ledning ville ha en motor på just 300hk. Därför fick teknikerna tillverka insug som ströp ner effekten en aning. Så det är nog första grejen att ge sig på om man vill trimma. Sedan bör man göra något åt avgassystemet. Originalljuddämparna är alldeles för effektivt. Det hörs ju knappt att det är en V12. _________________ Kalle Birgersson |
||||
Så härligt projekt Tord
![]() Jag kommer inte kunna besöka mina föräldrar längre utan att titta med något drömmande i blicken mot grannens 8-serie. ![]() |
||||
Ta't lugnt bara!
Bilder från Gelleråsen. http://www.rs6.com/forum/showthread. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Väl inte bilens fel?, föraren körde över gränsen över bilens förmåga? Jag kan köra av en bana med valfri bil, det är skitenkelt, bara att köra för fort.. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Go Tord go!!!
Kom ihåg att Audi vann DTM med sin Audi V8:a i -90 och -91... Originalt vägde denna bil 1800kg och hadde 240hk i en 3.6l V8:a. DTM-varianten hadde 420Hk och vägde 1220kg - och jag tror inte dom fick ta bort särskillt mycket plåt. Jag har en Audi 200TQ20v som var krockat, och jag köpte en donor-V8:a för att bygga om optiken til V8:a Jag vil sååå gärna bygga någon banbil utav denna bilen, men fornuften har forelopig segrat. Jag har några racing Porsche 928 videoclips och grymmare ljud skal man leta en stund efter. Den största skillnaden mellan en 850CSi och Audi V8/Porsche 928 i denna sammanhang är vel att en 850 har betydligt större begagnat värde. En ok Audi kostar 30-70.000, och en 928 är något av det samma. _________________ Orjan Sandland |
||||
Näe, och det skrev jag väl inte nånstans? ![]() Därför skrev jag ta't lugnt ![]() I det här fallet berodde det nog på en kombination av för hög fart och väldigt dåliga däck. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Uppar en gammal tråd med en liten tanke.. Om jag hade byggt en banbil av 8-serien så skulle jag nog satsat på en 840 och försökt krångla dit motorn från M5 e39.. 400 driftsäkra hk i originalskick och samma vrid (tror jag, fast kanske på lite högre varv?) som i 850. Rent fysiskt borde det ju inte vara några större problem med monteringen, men elektroniken kanske kräver en del pyssel innan det lirar.
_________________ Gustav Franzén |
||||
Lycka till... ![]() Själv började jag drömma om en E38 740iM med E39 M5-åttan. Men så kom jag på att det finns 850CSi, så då drömde jag om den en stund och gled sedan över till att fundera över hur praktisk och förnuftig en E36 M3 måste vara i jämförelse. Men det kanske är lite själlöst sådär i största allmänhet. Maserati Fyradörrar, det är lite mer i klass med min avatar. oj, förlåt för att jag spårade ur i din tråd. Seså, iväg med sig nu och köp en 850. En gentleman kan inte färdas bakom färre än tolv cylindrar. |
||||
Det är helt okey, jag tycker att din urspårning är helt berättigad! hmm, csi-erna börjar nå lagom nivå i tyskland... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 12105 besök totalt |