Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
banåka med BMW 8-serie?
<<   1, 2, 3, 4
12105 besök totalt
Kalle B.
Munkedal
Här sen Apr 2004

Jag har också varit sugen på att bygga om en 850i. Tyvärr fortfarande lite väl dyra att börja riva sönder, men om ytterligare något år kanske. Dom är i vilket fall som helst ruskigt snygga.

Jag har haft en E32 med M70, och det hade varit intressant att köra den motorn i en bil som gör den rättvisa. Manuell låda gör nog också gott, automaten passar inte riktigt på en sådan motor.

Det ryktas att insugen skall vara ganska dåligt utformade. Motorn hade pontential för mera kraft, men BMW:s ledning ville ha en motor på just 300hk. Därför fick teknikerna tillverka insug som ströp ner effekten en aning. Så det är nog första grejen att ge sig på om man vill trimma. Sedan bör man göra något åt avgassystemet. Originalljuddämparna är alldeles för effektivt. Det hörs ju knappt att det är en V12.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Personligen hade jag gått för 840 och räcker inte effekten så hade jag på sikt monterat en kompressor.

Cool idé förövrigt

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Har kollat lite på 850csi men det känns lite helgerån... men utbudet av manuella 850is är inte det största...

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Så härligt projekt Tord thumbs up

Jag kommer inte kunna besöka mina föräldrar längre utan att titta med något drömmande i blicken mot grannens 8-serie.

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Erik B skrev:
Ta't lugnt bara!

Bilder från Gelleråsen. http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1040&highl . . . .

Väl inte bilens fel?, föraren körde över gränsen över bilens förmåga?

Jag kan köra av en bana med valfri bil, det är skitenkelt, bara att köra för fort..

Här sen Jan 2003

det var förarens första eller andra varv också.. hårt på självförtroendet...

Åmot
Här sen Maj 2003

Go Tord go!!!

Kom ihåg att Audi vann DTM med sin Audi V8:a i -90 och -91... Originalt vägde denna bil 1800kg och hadde 240hk i en 3.6l V8:a.
DTM-varianten hadde 420Hk och vägde 1220kg - och jag tror inte dom fick ta bort särskillt mycket plåt.
Jag har en Audi 200TQ20v som var krockat, och jag köpte en donor-V8:a för att bygga om optiken til V8:a
Jag vil sååå gärna bygga någon banbil utav denna bilen, men fornuften har forelopig segrat.

Jag har några racing Porsche 928 videoclips och grymmare ljud skal man leta en stund efter.

Den största skillnaden mellan en 850CSi och Audi V8/Porsche 928 i denna sammanhang är vel att en 850 har betydligt större begagnat värde. En ok Audi kostar 30-70.000, och en 928 är något av det samma.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Mattias Hellöre skrev:
Väl inte bilens fel?, föraren körde över gränsen över bilens förmåga?

Näe, och det skrev jag väl inte nånstans?

Därför skrev jag ta't lugnt

I det här fallet berodde det nog på en kombination av för hög fart och väldigt dåliga däck.

GustavF
Kalmar/Åland
Här sen Mar 2004

Uppar en gammal tråd med en liten tanke.. Om jag hade byggt en banbil av 8-serien så skulle jag nog satsat på en 840 och försökt krångla dit motorn från M5 e39.. 400 driftsäkra hk i originalskick och samma vrid (tror jag, fast kanske på lite högre varv?) som i 850. Rent fysiskt borde det ju inte vara några större problem med monteringen, men elektroniken kanske kräver en del pyssel innan det lirar.

Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
hmm... jag provar förtränga det här...

Det låter mkt rationellt att göra som du säger, men vad är rationellt med det vi håller på med?

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tord skrev:

Lycka till...

Själv började jag drömma om en E38 740iM med E39 M5-åttan. Men så kom jag på att det finns 850CSi, så då drömde jag om den en stund och gled sedan över till att fundera över hur praktisk och förnuftig en E36 M3 måste vara i jämförelse.

Men det kanske är lite själlöst sådär i största allmänhet. Maserati Fyradörrar, det är lite mer i klass med min avatar.

oj, förlåt för att jag spårade ur i din tråd. Seså, iväg med sig nu och köp en 850. En gentleman kan inte färdas bakom färre än tolv cylindrar.

Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Kraniel skrev:
Tord skrev:

Lycka till...

Själv började jag drömma om en E38 740iM med E39 M5-åttan. Men så kom jag på att det finns 850CSi, så då drömde jag om den en stund och gled sedan över till att fundera över hur praktisk och förnuftig en E36 M3 måste vara i jämförelse.

Men det kanske är lite själlöst sådär i största allmänhet. Maserati Fyradörrar, det är lite mer i klass med min avatar.

oj, förlåt för att jag spårade ur i din tråd. Seså, iväg med sig nu och köp en 850. En gentleman kan inte färdas bakom färre än tolv cylindrar.

Det är helt okey, jag tycker att din urspårning är helt berättigad!

hmm, csi-erna börjar nå lagom nivå i tyskland...

banåka med BMW 8-serie?
<<   1, 2, 3, 4
12105 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande