Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Behöver "regn-gatdäck"
3352 besök totalt
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Behöver "regn-gatdäck"

Jag har faktiskt konstaterat att mina Toyo Proxxes R888 fungerar förvånansvärt bra i väta, men som de var på Knutstorp i lördags ända fram till 14.00 ( tokblött.....) skulle det nog vara bra med lite mönster....

Frågan är då alltså vilket gatdäck 205-50-15 ( eller räcker det kanske med 195-50-15 om man vill eliminera vattenplaningsrisken så mycket som möjligt ) man skulle kunna satsa på att ha som ett komplement till r-däcken när det är riktit blött, relativt billigt, bra stomme och bra våtegenskaper är då alltså priopunkterna !?

Kan Toyo Proxes T1-R vara något ?

Racern:
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Toyo sponsrar nåt långloppsteam som kör med R888 för torrt och T1-R för blött. Det fungerar tydligen på Ringen iaf.
http://www.toyo.de/do/de/aktuellesdetail.asp?id=337

Klucken
Mora
Här sen Apr 2004

Kumho MX??

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Läste nyss ett test om 235 45 17:s gat däck.. Vinnarna för broms våt egenskaper och runt bana var Toyo på broms och Falken som tvåa! Snabbast runt bana var överlägset Falken.

Toyo minns jag itne vad det var för däck men Falken var det FK 451.

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Av egen erfarenhet kan jag rekommendera gatdäcken Goodyear Eagle GSD3 och Michelin Pilot Sport.
Riktigt bra även på blött underlag.

Mölndal
Här sen Feb 2004

På de senaste däcktester jag läst (TV:s tester i våras) så har Pirelli-däcken vart ledande på regn iallafall. Minns dock inte vad däcket hette. Någon som har ett bättre minne kanske?

Laholm
Här sen Nov 2002

Kör på T1-R på min bil, fungerar riktigt bra i blötan (har dock inte provat på bana), de dränerar ruskigt bra.

BMW i4 M50
Citera
Däck för banåka
Behöver "regn-gatdäck"
3352 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande