Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (14333 totalt) |
Mitt projekt är en Ascona B som används på gatan och för drifting/konbana.
Har upp graderat bilen med: Motor: Opel omega A -90 2.4 Block Opel Ascona B 2.0 topp med 2.2:a ventiler 45mm insug 40mm avgas. ENEM:s X1 kamaxel 284/109/11.7/2.2 original insprutning + extraspridare med fullgas switch Volvo 240 kylare med elfläkt Växellåda: Opel Rekord 5-väx Getrag (Förbruknings vara ![]() Koppling: 6-pucks sinter med original tryckplatta på 2.0 svänghjul (215mm) Bakaxel: Opel Manta GSI Lamelldiff 3.44 Chassit: Bilstein Racing stötdämpare Fram/bak H:R 55mm Fjädrar (För mjuka) Powerflex bussningar i hela bakvagnen Bromsar: original (Bättre på G) Kaross: Rensad på inredning 6-punkts bur från en grupp E Rallybil. Planerat: Byta bussningar i framvagnen till Powerflex. Byta fjädrar till racing fjädrar. Byta ut stolarna till "Rally" stolar. + en massa mer som man kan komma på. Lite bilder Version 2003 ![]() Provade nya fälgarna 17"x7.5" Med Falken ZE-512 205/40/17 ![]() Målade om motorhuven och kapade upp lite ventilation. ![]() Lagar frontspojlern. ![]() Monterade frontspojler från en Ascona B GTE. ![]() Nytvättad ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Lite kör bilder från Bilsport Actionmeet 2004 (Drift show)
Photo: Bo Lundvagn www.sportbilen.se ![]() ![]() Vintern tär hårt på gamla oplar ![]() Bilen fick annan kulör strax efter mantorp. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Lite bilder från den första drifting tävlingen i sverige. (10/7 -05)
Swedish Drifting Series 2005 Deltävling 1 (Anordnas av Gasa MK) ![]() ![]() ![]() och ibland så räcker inte banan till ![]() ![]() Tyvär så tvingades jag bryta på träningen på grund av att kablarna till spridarna hade lagt sig på grenröret å smällt ihop till en fin klump som kortslöt spridarna så den gick bara på 3cylindrar. Det var någon som inte hade hängt upp dom ![]() Ni som är observanta och ser så har jag ingen bur i bilen 2005,Besiktningen gillade den inte! Men den ska monteras i nu i veckan _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Wtf? En grupp E bur ska ju inte vara några problem. De som kör icke-homologerat har ju sina grupp-E bilar helt gatreggade som vilken bil som helst. Men undantag för passagerare där bak såklart. _________________ Daniel Steiner |
||||
Besiktnings mannen var ej lika smidig som mig att ta sig in i bilen ![]() Så jag ringde till bilprovningen å skulle beställa regbesiktnings tid men fick svaret att det fanns tid till detta i augusti,alltså körförbud halva sommaren(Bilen skulle ju användas),så enklast vart å slita ut buren för att få bort 2:an på att det satt skyddsbur monterad.Som tur var hade den besiktings mannen gjort fel å inte satt ett åläggande(Eller vad det heter) på reggning av buren,ibland ska man ha lite tur iaf. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Tja kristian. Jorå bara bra med mig (å bilen)ska ut å snickra lite på bilen ![]() måste ju få i buren tills den 10/8 SDS 2 ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Man tackar,kommer nog att dyka upp en till Drifter här på rejsa ![]() ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Så då var buren i igen + att jag monterade bältesstaget,nu fattas bara ett par fina rallypallar oxå å 4-punktsbälten. (Bilder kommer)
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Så nu är aluplåten monterad,la lite "Volvo" list på dom ställen den kan skava imot karossen.
![]() Lite mörk bild men man ser iaf vad det är ![]() ![]() _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Tackar,Plåten är 1mm,ca 2kvadrat gick åt till sidorna,ryggstöd och hatthylla. Använde självborrande montage skruv. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
En bild från senaste tävlingen i drifting (Swedish Drifting Series 2005 Deltävling 2. 13/8)
(Anordnas av Gasa MK) ![]() Denna gång gick bilen klockrent och 6st Tränings repor blev det + 4st till kom 9:a totalt av 25startande i denna tävling. Mer bilder kommer snart _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Tack ![]() Den ska bromsas på rullandelandsväg,men vad jag vet så räcker original ascona insprutet till ca150hk å det räcker inte till som motorn är byggd nu(går i väggen vid 5000rpm) men med extra spridarna så går det å varva mycket mer. så skulle tippa på ca 150hk+ _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (14333 totalt) |