Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2412 besök totalt |
Målgång i depån
Vid Renault Junior Cups andra tävling i Falkenberg gick nr 61 Nina Dahlin i depå på varvet hon skulle gå i mål, men körde över mållinjen i depån. Är inte det att gå i mål ? I resultatlistan står att hon brutit efter 14 varv. _________________ Thomas Hedin |
||||
Re: Målgång i depån
Enligt min erfarenhet så har hon pacerat mållinje i bandepån alltså 15 varv. Vill minnas att en världsmästare i F1 gjort samma sak _________________ Lars Malmros |
||||
Speekern nämnde nåt liknande i nåt heat under lördagen. Men speekern är ju inte domare...
|
||||
Re: Målgång i depån
Det är samma sak att gå i mål i depån som ute på banan, MEN.... på Kinnekulle finns det ingen tidtagningsslinga i depån utan enbart på banan och om då tidtagningspersonalen missar att manuellt införa hennes målgång i tidtagningsdatorn så blir hon utan målgång. Men om hon hade protesterat senast 30min efter tävlingsresultatet offentligörande så hade hon fått även sista varvet tillagt av domarna (tror jag ska jag tillägga eftersom jag inte har något med SSK's bedömningar att göra) men nu så här i efterhand GÅR DET INTE att ändra eftersom protest-tiden är ute. |
||||
NU var det inte på Kinnekulle det inträffade utan på Falkenberg.. Vi blev också konfundersamma över resultatlistan..
/Ted |
||||
Sorry, läsförståelsen var tydligen bortkopplad.... men det är iofs samma sak på Falkenberg har jag för mig med att det inte finns någon tidtagnings-slinga i depån..... På Karlskoga, Mantorp, Knutstorp och Anderstorp däremot så finns det tidtagningslingor även i depån och där händer inte sådana här saker när tidtagningspersonalen missar manuella inlägg. EDIT: fast på Karlskoga sitter tidtagningslinga i depåutfarten så där måste man iaf lägga in manuellt om tävlingsbilen åker förbi den tänkta mål-linjen men stannar före utsläppet och där är det marigt för tidtagnings-personalen eftersom det är bakom tidtagningsrummet som inte har någon sikt åt det hållet. Så där bör alla tävlande som råkar ut för något liknande kolla resultatet noga och annars säga till arrangören. |
||||
Men det kostar ju att lägga protest också. |
||||
Bara om den tävlande har fel, för annars får man tillbaks protestavgiften. Och en sådan grej att tidtagningen har missat att lägga in målvarvet går ju inte annat än att få rätt för. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2412 besök totalt |