Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Målgång i depån
2412 besök totalt
Smedjan
Skokloster
Här sen Aug 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Målgång i depån

Vid Renault Junior Cups andra tävling i Falkenberg gick nr 61 Nina Dahlin i depå på varvet hon skulle gå i mål, men körde över mållinjen i depån. Är inte det att gå i mål ? I resultatlistan står att hon brutit efter 14 varv.

Ystad
Här sen Jan 2004

Re: Målgång i depån

Smedjan skrev:
Vid Renault Junior Cups andra tävling i Falkenberg gick nr 61 Nina Dahlin i depå på varvet hon skulle gå i mål, men körde över mållinjen i depån. Är inte det att gå i mål ? I resultatlistan står att hon brutit efter 14 varv.

Enligt min erfarenhet så har hon pacerat mållinje i bandepån alltså 15 varv. Vill minnas att en världsmästare i F1 gjort samma sak

Fixhult
Här sen Apr 2004

Speekern nämnde nåt liknande i nåt heat under lördagen. Men speekern är ju inte domare...

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re: Målgång i depån

calibra skrev:
Smedjan skrev:

Enligt min erfarenhet så har hon pacerat mållinje i bandepån alltså 15 varv. Vill minnas att en världsmästare i F1 gjort samma sak

Det är samma sak att gå i mål i depån som ute på banan, MEN.... på Kinnekulle finns det ingen tidtagningsslinga i depån utan enbart på banan och om då tidtagningspersonalen missar att manuellt införa hennes målgång i tidtagningsdatorn så blir hon utan målgång. Men om hon hade protesterat senast 30min efter tävlingsresultatet offentligörande så hade hon fått även sista varvet tillagt av domarna (tror jag ska jag tillägga eftersom jag inte har något med SSK's bedömningar att göra) men nu så här i efterhand GÅR DET INTE att ändra eftersom protest-tiden är ute.

Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003

Samma sak hände mig ett år i Karlskoga. Räckte dock med att påpeka detta för tävlingsledningen så fick jag det ändrat.

Eslöv
Här sen Mar 2004

NU var det inte på Kinnekulle det inträffade utan på Falkenberg.. Vi blev också konfundersamma över resultatlistan..

/Ted

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

ted.brink skrev:
NU var det inte på Kinnekulle det inträffade utan på Falkenberg.. Vi blev också konfundersamma över resultatlistan..

/Ted

Sorry, läsförståelsen var tydligen bortkopplad.... men det är iofs samma sak på Falkenberg har jag för mig med att det inte finns någon tidtagnings-slinga i depån.....

På Karlskoga, Mantorp, Knutstorp och Anderstorp däremot så finns det tidtagningslingor även i depån och där händer inte sådana här saker när tidtagningspersonalen missar manuella inlägg.

EDIT: fast på Karlskoga sitter tidtagningslinga i depåutfarten så där måste man iaf lägga in manuellt om tävlingsbilen åker förbi den tänkta mål-linjen men stannar före utsläppet och där är det marigt för tidtagnings-personalen eftersom det är bakom tidtagningsrummet som inte har någon sikt åt det hållet.

Så där bör alla tävlande som råkar ut för något liknande kolla resultatet noga och annars säga till arrangören.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Fredrik - SLC skrev:
Så där bör alla tävlande som råkar ut för något liknande kolla resultatet noga och annars säga till arrangören.
Bör inte alla tävlande se till att kolla upp resultatet innan protesttiden går ut? Det kan ju bli fel på fler än detta sätt.

Men det kostar ju att lägga protest också.

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

NiklasFalk skrev:

Men det kostar ju att lägga protest också.

Bara om den tävlande har fel, för annars får man tillbaks protestavgiften. Och en sådan grej att tidtagningen har missat att lägga in målvarvet går ju inte annat än att få rätt för.

Allmänt banåkaforum
Målgång i depån
2412 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande