Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 15, 16, 17 >> 41 besök senaste veckan (79274 totalt) |
Det har räknats på kammar/insug/avgas/ men framöver kommer jag förmodligen att ha 2st kompressordelar eller 2st agg som jag kan byta mellan! det som är med på bilderna är ju inte direkt banvänligt
![]() Enligt "musen Ulf Johansson som byggt toppen så ska den klara 490hk vid 7250rpm vid 1 bar om jag inte missminner mig! Kan bli risk för att det kan bli roligt ![]() MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
Underbart att se att folk bygger på såna här fina bilar, Motorn ser riktigt trevligt ut också ![]() ![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||
Vad skönt nu börjar man äntligen komma på plats i nya garaget 45kvm!
![]() Gott om plats. ![]() Ca 3m högt i tak och 2,70 i porthöjd. ![]() ![]() Ett litet fikarum med kyl mm. ![]() Platsen i sin helhet på 45kvm, där det lätt går in 3 st mindre bilar. ![]() Nu är det bara att dra igång med skruvandet av superkojan. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
Japp, det är vår gula fara, modell Volvo 240.
![]() Vi var ju så duktiga i vinter att vi började mekandet redan i november istället för som vanligt i mars. Tyvärr ledde det endast till att vi tyckte oss ha tid att bygga om lite mer. ![]() Lite ombyggnadsideer som dök upp eftersom: -Sänkt bil. -Ny plastfront med splitter. -Förlänga undre bärarmar fram och korta fjäderbenen, samt nya fjädrar och stötdämpare. -Nytt kylintag och kylning ö.h.t. -Plan undersida med diffusor -Ta upp golvet för nya avgassystemet (låg bil med plan undersida) -Kapa hål i golvet bak för att flytta upp övre infästningarna -Coil over bak, som sattes i rör som svetsades in i rambalken (bilden). -Flytta upp tanken lite då den tog i backen -Ny tankanslutning -Nytt bränslesystem för större kapacitet -Breddning av bakskärmar, när nödvändigt. -Ifrån förarplatsen ställbar bromsreduktion -Helt ny 16V-motor -etc., etc. Nu såhär efteråt kan man ju fråga sig varför vi inte började på en helt ny bil, men, men, lite sent nu... Återstår att se om det blir som att kamma en gris - fortfarande en gris. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Lite rörigt, jo tjena. Jag har i dagsläget inte ens fått in skotern i garaget inför sommarsäsongen-den får inte plats ![]() Totalt kaos från portarna och inåt. Vad som känns skönt är att -förhåppningsvis- kommer bygglovet till det nya garaget nån gång till veckan, vilket kommer att kraftigt decimera tiden åt lek i sommar-i stället blir det byggnation av 120 m2 garage ![]() ![]() om bara kommunen ville rappa på liiite granna, har väntat och krigat med detta bygglov i ett år nu ![]() Strandskydd-vem kom på det ![]() ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
iof inte mitt garage, men om någon slängde det hade jag tagit imot på studs..
![]() http://www.ultimategarage.com/UltGar notera årets ombyggnad... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
|
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 15, 16, 17 >> 41 besök senaste veckan (79274 totalt) |