| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Hamnträffar Färjestaden.
|
1 besök senaste veckan (16310 totalt) |
|
Jo bilen min hittade med upp till Färjestaden idag, har ju bra drygt 10 mil så...
Här kommer några av bilderna man tog.. *hmm, tycker kameran beter sig lite underligt nu för tiden... många suddiga bilder*.. hoppas de kan va se värda! Redan på parkeringen..
..dock syntes den inte mer sen!
En SAAB, kortnos tror jag.. liter osäker
..och en till SAAB
Den i mitt tycke brutalste muskelbil där finns!!
Lite väl bling på fälgarna tycker jag.. Endast 22" bak..
..man får plats med MYCKET mer broms bak om man skulle behöva!!
Det kryp minsann fram en SAAB till efter en stund!!
Fin bakrute streamer..
..som passande satt på denna skapelse..
En äkta skönhet
Så brutalt racig denna skulle bli med lite stabilare stol, båge och bälte...
Detta var allt för denna gång.
|
||||
|
Åjo, en Corvette C5 är inte att förakta. Att de sen håller sig på sin egna lilla kant inom banträffsvärlden är en annan sak.
En sak är ganska kul med Jänke-entusiaster: Jag vet ingen annan "gruppering" inom bilintresserade som är så totalt orädda för att lägga mil i sina bilar. Oavsett om man åker en DeSoto-47 eller en Z06-05 så kuskas det land och rike runt. Igår var det en man/hustru som hade tagit VAR SIN Corvette ifrån Vetlanda och kört ner till Färjestaden. Det blev 60 mils bilkostnader i familjen, för att vara med på en fikaträff. Det är entusiasm... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Kan väl inte va 30 mil till Vetlanda från Färjestaden?? Jag har ju drygt 20 till Eksjö och det är en bit ovanför, och när jag svänger mot Karlskrona, på väg hem, är det bara några få mil mer till Kalmar! |
||||
Tänk på att det var två bilar det var frågan om. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Det är sant, bromsarna är relativt stora på den bilen, dock väger väl bilarna en hel del också. Ps. Är detta enbart en träff för gammla rariteter eller specialbilar etc som ska vara där också? bmw:erna kändes som de var ute på fel jaktmarker. _________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
||||
Ah, så"sant.. Tänkte inte på den lilla bagatellen..
|
||||
|
Från början var det bara en träff för medlemmarna i Kalmar-Ölands Fordonshistoriker. Men det har växt sen dess. Till vissas förtret och andras glädje... Det är i alla fall sagt, att så länge det finns plats är det upp till insläppsvärden att sätta gränsen. Och jag vet bara två bilar Janne Schantz har nobbat: En Kadett C med B23 och en 244 med 940-mekanik.
Så egentligen är de som orkar ta sig dit välkomna. Gammelbilsentusiaster klagar på för mycket jänk. Jänkebilsfolket stönar över Volvomaffian. Volvomaffian ojjar sig över sportbilsfolket. Och styrelsen säger som sagt att de som faktiskt orkar köra dit med ett intressant fordon kan komma in. Att det sen råkat bli lite mer uppstyrt åt det klassiska entusiastbilshållet än i oskarshamn tillskriver jag ägarna mer än arrangörerna. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
Återkommen!
Det är ju alltid kul att se att ens bil varit på bilträff lite märkligt känns det väl då möjligen när man själv varit på andra sidan Atlanten under tiden
|
||||
|
Förra veckan glömde jag att ta med mig kameran. Det var synd, för det fanns en del godbitar jag inte sett förr. Men det går väl fler tåg, och då förhoppningsvis inte i samband med att man är lätt stressad inför racehelg.
Nåväl, nu är vi i alla fall tillbaka på Hamnplanen efter att den renoverats, och genast känns allt mycket gemytligare. Dagens skörd ser ut så här:
Först ut blir en 911 Turbo som jag hittade redan på parkeringen. Med tanke på färgen och att hastighetsmätaren bara gick till 250 skulle jag tro att den är rätt tidig.
Lite kaxigare stans på den den här MG A TC:n än i orginal.
Det finns en Corvette-firma i Grönskåra (Långt in i urskogen för er som inte vet), och de har redan lyckats få tag på en C6. Ser bra mycket kompaktare ut en C5:an.
En Morgan jag inte sett förr. Har nog inte heller sett en personlig skylt med sju tecken, även om jag vet att man numera får ha det.
För att väga upp alla pigga tvåtaktare jag visat tidigare kommer här en PV med det sportiga attributet 5½"-fälgar.
Något för herr Fredriksson? En Grinall.
Min favorit för dagen: 914-6 i klart banvärdigt skick. Ett ex jag aldrig sett ens på bild tidigare.
Här på forumet är ju M Coupen vanligare än Roadstern, men inte i Kalmar. Tror inte det finns nån kupa, men åtminstone tre cabbar.
TOKFRÄSCH P1800.
Hur ofta ser du den här kombon?
Egentligen påminner framdäckens mönster om mina Michelin Sport Cup, och baksvålarna om de F1 Eagle jag nöter till vardags. Kanske finns fler paraleller mellan en traktor och min älskling än jag vill erkänna? Så, det var allt för idag. Återkommer på lördag med bilder ifrån Calmar Classic. Är du i närheten, så kom runt. 1½ mil söder om Kalmar, längs E22, avfart Mortorp. På Christinelunds Gård mellan kl. 11-17. Ring mig på 070-33 22 272 om du vill veta mer. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
Här var det lugnt och stilla under några veckor. Fast så kan vi ju inte ha det... Och eftersom jag nu är tillbaka med nyinstallerad hårddisk (3000 bilder åt h-vete
) är det ju bara att dra igång igen. I torsdags var jag inte på plats, men kanske Daniel har några bilder att bjuda på? Ifrån de två föregående veckorna finns i alla fall detta:
Jeppson pimps his ride, old school style
Åh, så, snygg, Mach 1!
Nytillkommen Seven i det lokala utbudet. Det rullar en Caterham i Borgholm som bruksholk (jag lovar, det är sant), annars är det ovanligt att se "äkta" bilar här i trakterna.
Inte på något sätt rejsig, men jag kan bara inte låta bli (fast Teknikens Värld skrev något om överstyrd bara man tänker på en kurva, så det kanske kan vara något för drifting-gänget?). Gillar särskilt dragkroken...
Första gången jag såg den här E-typen hade den övningskörnings-skylt påklistrad och framfördes av ägarens 16-åriga dotter. Fast det är klart, kan man köra sig bemästra en sån här har man nog tillräcklig mekanisk insikt för att kunna framföra det mesta.
Färjestaden verkar ha blivit ett 2-taktstillhåll av rang. Den här har jag inte sett förr, och den turkosa som skymtar till vänster kom från Holland och hade gjort 7 tulpanrallyn.
Knappast en slogan framtagen av fabriken, va? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
Torsdagskväll igen och här är jag. Efter nästan en månad av dåligt väder (i alla fall på torsddagskvällarna) var det idag strålande sol med påföljande trängsel på hamnplan.
Kanske lite mycket F&F-stuk på den här? Annars har ju de nyare Camarona potential att bli rätt skapliga.
Tidigare har det inte funnits en enda XK8 i trakterna.Nu är de tre... undrar egentligen vilka bilar alla dessa nya GT-bilar ersätter? För inte fanken kan det vara så att det plötsligt dykt upp en helt ny köpgrupp?
Två av FYRA 3,0-coupeer som syntes på parkeringen utanför(?). Och jag som är mer förtjust i sedanen, som man aldrig ser
Att det är Vette-tätt här har jag sat förr, men det är mest C4 och C5 som gäller. En prydlig gamling fanns dock på plats.
Ferrari på väg hemåt.,
Sött par.
Har jag sagt nån gång tidigare att jag sett den här Floriden i slalom-sammanhang? Då är det en sak som gäller: Gasen i botten och styr farten med ratten. Spektakulärt...
Den här Ford Lotus Cortinan såg jag på en slalom redan 1980. Den har fortfarande samma lack, samma fälgar och samma ägare.
och till sist. Familjens nya kelgris, den Dalablå. Min första bil, köpt och kraschad av pappa, och nu iordninggjord åt min mamma. Klart roligast (bortsett ifrån motorns uppträdande då) av familjens tre tranaxelPorschar. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Så den var er, misstänkte det lite när jag såg klubbmärket i rutan.
Jag stod och beundrade den och det jag nog var mest imponerad av var inredningen som såg riktigt fin och härligt tidstypisk ut. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Den här måste vara från skåne, har sett honom här nere många gånger,.... Han nöter iaf däck, den saken är säker - Varje gång jag sett honom har han haft olika däck på kärran! |
||||
Mmm, de är för härliga dessa skapelser...
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Hamnträffar Färjestaden.
|
1 besök senaste veckan (16310 totalt) |