| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp mig hitta någon som kan "silverlöda" i Stockholm!!!!
|
1109 besök totalt |
|
Hjälp mig hitta någon som kan "silverlöda" i Sto
Börjar bli desperat. Behöver få in ett 22 mm rör i en fläns. Den gamla rörstumpen behöver tas bort från flänsen (förmodligen borras), det nya röret kapas och sen (tror jag) lödas fast på flänsen (någon nämnde "silver lödas"). Tror materialet är mässing. Ska se om jag kan få till en bild senare i kväll. Har ringt ett antal smides verkstäder i norrort idag. Personalen är på semester eller sjuka, och är dom inte det så har företaget för mycket att göra för att hjälpa mig. Dom tycker kanske att jobbet är lite smått. Börjar bli lite smått desperat, behöver tips om en firma som kan hjälpa mig. Tack!!!!! _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
|
Hade du kommit till mig hade jag släppt det jag hade i händerna och hjälpt dig på en gång.
Går du in på en firma med två påsar bullar i handen så kan svaret troligen bli annorlunda.
En gassvets står på de flesta mekaniska verkstäder och silverlod tillhör obligatorisk utrusting på en gasvagn.
Tyvärr kan jag inte säga att du ska ringa dit eller gå dit då jag inte känner till företagen där du bor, men detta borde lösa sig på lämpligt vis tycker jag. Det gamla röret, sitter det lödat det också? Då behöver det inte borras ur. Bara värma lite på lödningen så lossnar det. _________________ /Anton Lillsund |
|
Jag kan göra det, har både pinne, lod och fluss (hemma som kan grävas ut) samt gassvets på jobbet.
Vill du ha ett proffs så kan jag tipsa om att slå en signal till Aerosvets i Vinsta och kolla, men han lär ta betalt
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
|
Hej
Tack för alla svar både här och som PM. Fantastiskt vad mycket hjälpsamma rejsa.nu medlemmar det finns
Ser ut som att det nu kommer att ordna sig, fick ett PM 00.40 i natt med erbjudande om hjälp.
Det kanske blir lite test i helgen ändå :woot:
Är grymt sugen på att komma ut och köra. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp mig hitta någon som kan "silverlöda" i Stockholm!!!!
|
1109 besök totalt |