| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lite bältesmonteringsfunderingar :-).
|
1019 besök totalt |
|
Lyfte ur detta ur min "banåkarbiltråd" då jag tror att det missas lätt där. Det har även dykt upp en liten fundering över min infästning av bältena. Jag hade bilen inne för hjulinställning för nån månad sedan o killen som gjorde den körde tydligen rally o tyckte att mina bälten satt konstigt. Här följer en bildserie som beskriver det hela .
Så här har bältet setat fram till i dag. Är detta rätt eller är det farligt? Kan det finnas flera skolor på hur ett bälte ska dras? Jag har dragit i bältet o det löper inte runt buren, snarare att det dras åt mera utan att det släpper efter.
Lite tydligare hur det är draget.
Så här har jag sett att andra har o det verkar ju som att det funkar oxå. Testade att dra i bältet o det släppte inte efter. Dock så låser ju inte detta lika bra runt buren, hä'r hänger det ju helt fritt där .
Tydligare bild på dragningen.
och så här ser båda ut brevid varandra.
Rally killen menade att spännet skulle vara fritt mellan stolen o bågen. Vad tror/ tycker ni? Fins det nått rätt o fel i detta? Man vill ju åka säkert oxå. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
1019 besök totalt |