| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Högt HC 318is E30 :-(
|
3 besök senaste veckan (1181 totalt) |
|
Hej! någon som haft problem med för höga värden på Hc BMW 318is E30? både tomgång och vid gaspådrag.. min pärla vill gärna ligga på 260-290 och gränsen är 100.. några tips? erfarenheter?
|
||
|
Det här är väldigt vanligt förekommande om man läser på Autopowers forum.
Jag har själv aldrig haft problem med tokiga avgasvärden, trots chip osv. Mitt tips blir att söka på Autopowers forum och se vad som skrivits om det tidigare. _________________ /Anton Lillsund |
||
Katalysatorn har jag oxå funderat på om det kan vara.. lambdan verkar fungera.. vi har testat på BMW verkstad med diagnos plus mätning och den fungerar.. ja alla övriga värden är mkt fina förutom just HC. Dock kommer det ut lite ren syrgas i avgaserna.. vilket de på BMW kanske kan bero på att katalysatorn inte förbränner fullt.. Har gjort följande åtgärder för att försöka få ner värdet.. 1. bytt till original chip 2. nytt luftfilter 3. tätat insugsbälg (efter att ha testat alla slangar med startgas) 4. ny olja + filter 5. nya stift ..utan att det påverkade HC vare sig upp eller ned... varmkörd bil var en självklarhet vid alla test. Har sökt mkt på Autopower.. men jag hoppades mer på Rejsa
|
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (1181 totalt) |