| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
justera hjulvinklar på Honda civic type r
|
1312 besök totalt |
|
Skulle vilja veta vem som kan hjälpa mig att justera hjulvinklarna så pass optimalt som det går utan att byta till andra fjäderben fram och bak, sen kan de vara så att ett fjäderbyte kan sitta på sin plats om de står ivägen för bättre väghållning
/Tommie
_________________ Tommie Blomqvist |
||||
|
fixade till din rubrik, så den blev förstålig
såna här frågor läggs dessutom lämpligen i "skruva banbil" och inte i racetech _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
citat:
Skulle vilja veta vem som kan hjälpa mig att justera hjulvinklarna så pass optimalt som det går utan att byta till andra fjäderben fram och bak, 1 Vad skall bilen användas till? 2 Hur mycket skruvar du själv? 3 vad är det för typ av bak och framvagn? (hmm jag minns inte) _________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Danke Dude!
Så till, fuling. 1. Clubsport åkande och som vardagsbil, kör dock lite mil/år till och från jobbet. 2. Så lite som jag måste med denna bil, har en skorv jag skruvar på, men förstår att du frågar. De känns som att de blir mer gjort om jag lämnar bort bilen, annars tror jag bara att jag ska få tid att göra det själv, men
3. MacPherson fram, bak 4 st tvärställda länkarmar med vanliga stötdämpare. eller hur jag ska för klara mig. _________________ Tommie Blomqvist |
||||
|
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
Tyckte väl att Welens svar inte var så utttömande, hade hoppats på ett företag som kunde hjälpa mig, så de blir gjort någongång. Jag är för dålig på att skruva själv. _________________ Tommie Blomqvist |
||||
|
welen gav dig inte något svar med scotte gjorde...
tycker själv att du fick väldigt bra svar på vad som är bra åtgärder. du frågade ju:
men då scotte tipsade om dom lite dyrare sakerna skrev du ju själv:
så där fick du ju bra tips på att skjuta subframen framåt för att få mer caster och hur du lättare får till lite mer camber... _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1312 besök totalt |