Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 NA -79 - SÅLD!- | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 32 besök senaste veckan (52613 totalt) |
Jo, håller med dig. Tänkte bara om de bytt personal eller ägare eller så? Bara närvaron av ordet "nybilsgaranti" i tråden om Ferdinand är ju väldans humoristiskt! AndreasN: om jag lyckas banta ner mig typ 15 kilo så jag kommer i din kart så kanske bytet vore intressant! 95 kg Magnus + gocart i tvära kurvor = Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||||
Enligt rykten var auktoriseringen hos VAG knuten till en man, och han har tydligen slutat (på något sätt). Om de som är kvar är lite duktiga som innan har jag ingen uppfattning om. |
||||||||
Har bra erfarenheter av JD:s, framförallt är dom service-majnded (stavning..??) Jag har varit där med bruksgolfen och dom har hjälpt med felkodsavläsning, nollställning och diverse fel-letande utan att blinka. Prata med dom först, sen finns ju Tottes i Linghem, men har tar betalt för minsta lilla (OBS min egen erfarenhet) _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||||
Funderade just på dina kylbesvär när jag såg att du kört på Sviestad! Den banan är ju inte så snäll mot varken bromsar, däck eller motor. (OBS min egen uppfattninmg efter att ha kört vid 2-3 tillfällen) Mycket gas, mycket broms, och en kort raka.. Det minskar ju kylning till både bromsar, och motor, och ökar motortemp. Testa en annan bana för att få referens, hur går den på Mantorp? Men att öka luftflödet till både bromsar och motor är nog inte fel iaf! och en annan sak...har du koll på att vattenpumpen är ok, och att inte motorn har en "vinter-temostat" (92graders) _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||||
Samma fenomen på Mantorp, faktiskt. Har problem på ÖSK-träffarna också, även när det är ganska kyligt i luften som i våras. Dock funkar det klockrent på landsvägen?
Nope, jag har inte gjort mer åt motorn än att byta tändstift, olja/filter och justerat ventilspelet lite... Motorn är nästa del att kika över om jag behåller bilen till nästa säsong. Och det ser ut att bli så... /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||||
Termostaten är ju en "billig" pryl att fixa som kan vara direkt kopplad till värmeproblemet! Det är stor risk att den inte öppnar när den skall, och/eller inte öppnar helt! Ta bort den och koka den i en kstrull med vatten, då märker du hur den beter sig. Annars kostar en ny 200spänn på mekonomen! Spola systemet är givetvis också en sådan sak.. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||||||
Det kan väl dessutom finnas termostater som öppnar lite tidigare än dom vanliga 87-89 graderna....?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 NA -79 - SÅLD!- | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 32 besök senaste veckan (52613 totalt) |