Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1688 besök totalt |
Porsche 911 Carrera RS LeMans -73
[url=http://se.mobile.de/cgi-bin/search.pl?Countoff=6&DataNr=5&DisplayDetail=11111111117874138&DOSearch=1&FormCategory=0&FormColor=%2e%2e%2ebeliebig&FormDate=0&FormEZ=%2d&FormKilometer=%2d&FormLand=%2e&FormMake=34&FormModel=RSL&FormPower=%2d&FormPrice=0%2d0&FormSort=0&Page=0&SearchCat=bereich%3dpkw%26sprache%3d8&Submit=S%f6k!&bereich=pkw&km=&km2=&power=&power2=&price=&price2=&sprache=8&year=&year2=]Tryck här![/url] Vad är det som gör denna så illa dyr? Vad är det för något? Wie viele PS u.z.w? Att det är något typ av homoniserings-special gissar jag, men jag är ändå nyfiken... Nån som vet? _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Det måste vara historian dom tar betalt för...då bilen inte är i orginal skick..
La faktiskt bud en gång i tiden på en 73 rs som stod på strandells i hbg...i den vevan dom blev riskokar handlare...jag hoppades att dom inte visste vad dom hade stående (dom hade den utom hus pga någon accord skulle synas i skylten)...men tyvärr så visste fick dom nog reda på vad bilen va värd:curse: Blev ingen rs till mig ![]() _________________ Pelle Persson |
||||
|
||||
Jajust det, nu känner jag ju igen det ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Jag har en intressant inbunden Porschebok hemma som heter "Porsche at Le Mans",
som jag hittade i en bokaffär i oxford på slutet av 80-talet. Tror den var nedsatt i pris och kostade den fantastiska summan 1£. ![]() Där finns varenda Porsche med som tävlat på Le Mans år för år fram till början på 80-talet och hur de placerade sig. Men som sagt den har jag hemma och nu är jag på jobbet. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Re: Porsche 911 Carrera RS LeMans -73
Prisbilden på RS-73 är mycket diffus. Det var lika dant i slutet på 80-talet då dom gick för 1-1.5 Mkr. Säljarna tar i så dom håller på att skita knäck och hoppas att någon ska nappa. Tyvärr finns det ju massor av bilar med luddig bakgrund och som inte är orginal rakt igenom som påstås vara äkta RS-73. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Det finns en artikel i Sportbilen nr 2/2001 om Porsche 911 R. Kännetecknas av oljetanklock på höger bakskärm och små blinkerslampor fram (?).
Det är ju en annan modell, äldre dessutom, men tydligen den första fabriksbyggda 911-racern. Byggd i 24 exemplar under 1967. Det var mitt lilla bidrag till ämnet "Exotiska Porschar"! _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Hmm, det var väl bara -72 års modell som hade oljetanklocket där av icke specialmodell så att säga. Ryktet säger att man tog bort det för att alltför många hällde i bensin där, vet inte sanningshalten i det.... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Jaha, är det så man gör motortvätt från insidan? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jag har
![]() ![]() ![]() Av alla bilar jag kört, så var det med just den bilen som jag fick det värsta stenskottet, som jag någonsin fått! ![]() Har för mig att det var en mötande lastbil som tappade en knytnävsstor sten, som träffade klockrent i vänster strålkastare. ![]() ![]() ![]() Tur i oturen, så klarade sig resten av bilen bra! ![]() 1973 startade 15 Porschar i Le Mans 9 kom i mål. Av dessa 15 var: 1 st 910 1 st 908/3 2 st 908/2 2 st Carrera RSR 9 st Carrera(troligen RSL?) 1974 startade 22 Porschar och sex kom i mål. Av dessa 22 var: 1 st 910 1 st 908/3 3 st 908/2 2 st Carrera RSR-T(Turbo) 15 st Carrera RSR 1975 startade 27 Porschar och 16(!) kom i mål. 1 st 908/3 2 st 908/2 14(!) st Carrera RSR 9 st Carrera RS 1 st Carrera S(?) _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tjena
Lite synpunkter ang vad det är, dock går jag bara här på vad jag ser. Bilen har ej -73 look utan ser ut som en RSR-74 fast utan "glipor" i bakkant på framskärmarna. Motorn ser ut att vara 2,7 liter Carrera då det ser ut att vara enkeltändning. Tomas _________________ Tomas Hall |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1688 besök totalt |