| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI Special mk1 -84 [Såld]
|
2 besök senaste veckan (11727 totalt) |
|
_________________ Dennis Jonsson Audi As4-R 2.2TQ http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330 |
||||
|
Här kommer en liten uppdatering från kvällens coilovermontering:
Blev liiiite för låg framtill just nu så fjädrar den inte alls då framskärmarna vilar mot däckens ovansida. Måste massera skärmkanterna kraftigt innan bilen är körduglig till något annat än söndagskörning
En bild på den bakdelen:
_________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
|
_________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
|
_________________ Dennis Jonsson Audi As4-R 2.2TQ http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330 |
||||
Blev slutligen betydligt högre... p.g.a för breda fälgar/däck Men nu får jag iaf precis under domkraften . Innerkanten på skärmkanterna bak har blivit bortkapade i ovankant så nu går däcken nääästan fritt Hjulinställning gjord med ordentligt negativ camber -3 och -2.5 (vä. resp hö.). Undrar om det inte var i häftigaste laget för nu är han ordentligt nervös i hastigheter över 100-110 och ojämn vägbana .
Ikväll får jag dock se hur det fungerar där det är tänkt att de flesta milen ska avverkas... på BANA
_________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
|
Re: VW Golf GTI Special mk1 -84
Mycket fint! Bil i min smak! Vars fick du tag i orginal läppen? och vad är bra med att helsvetsa fjäderbenstornen? Blire stabilare eller? Mvh/jossa _________________ /Johannes Persson Golf gti mk1 -84 Saab 900 2,0t -96 |
||||
|
Re: VW Golf GTI Special mk1 -84
Tackar
originalläppen bytte jag till mig mot en rensad reservdelsbil (och bortforslingen av den) . Men den är inköpt härifrån http://www.nyadack.se/
Anledningen till att helsvetsa fjäderbenstornen är för att de kan spricka/släppa i punktsvetsningen, framförallt fram. Ju högre påfrestning desto större risk och påfrestningarna ökar vid sänkning och framförallt vid användandet av stumma fjäderbenslagringar/uniballs/camber plates. På min bil såg det ut som att det höll på att släppa en aning vid vänstra främre fjäderbenstornet och det fanns ingen motor ivägen så det gjorde jobbet enkelt .
mvh _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
|
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||
|
Re: VW Golf GTI Special mk1 -84
Kanon! Får nog helsvetsa mina då också:) Får du nys om en läpp så hör av dig till mig!! Mvh/Jossa _________________ /Johannes Persson Golf gti mk1 -84 Saab 900 2,0t -96 |
||||
|
Lite nya bilder på tillståndet för tillfället. Inredningen är inplockad som det var tänkt, dock saknas buren än så länge. Elhissar
... inte så rejsigt kanske är monterade och kom ursprungligen från en Corrado .
_________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
Bankörningen funkade fint.... nästan iaf. Fälgarna breddar tyvärr för mkt utåt så det skrapar i ordentligt både bak och fram. Så det blir ett av vinterns projekt att lösa.
Jodå breddarna är tänkta att komma på plats igen.. men tyvärr åker stereon ut För kasst ljud iofs mer p.g.a originalhögtalare.. men radion går bara till 104 Mhz. Men stereon är en originalmonterad clarion som suttit i en -83:as GTI jag demonterade .
Tackar för kommentarerna
mvh _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
|
Jaha i ett tillstånd av tillfällig sinnesförvirring så la jag upp en annons på bilen och nu ser det ut som att den kommer få ny hemvist i Finland i början på nästa år
Jaja men nu blir det nya projekt, får ordning på den andra hobbybilen och så måste givetvis infarten kryddas med något 60 till tidigt 80-tals bakhjulsdrivet åk. Men VAD det är frågan
mvh _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
|
Nej men vad i hela friden! Du ska väl inte sälja den fina bilen...
Det finns ju i.o.f.s. en och en annan bakhjulsdriven bilmodell mellan 60 & 80-talet, men för stunden låter det ju som en tveksamt byte. Men det är klart, går bytestankarna åt detta hållet så är du förlåten.
Får hoppas att bilen kommer i goda händer i.a.f. Och lycka till med bilfunderingarna.
_________________ Peter Karlsson |
||||
Jovars en camaro pro touring stuk skulle inte vara helt fel Dock en helt annan prisliga . För tillfället står en Manta A överst på listan, men även kadett coupe, BMW 2000/323, Datsun 240/280, taunus coupe, capri m.fl finns med som potentiella objekt.
Bilen är ju inte riktigt såld än... men fälgarna behåller jag och ev. även stötfångarna så vem vet vad som händer i framtiden Men just nu är jag sugen på att åka på tvären genom kurvorna
mvh _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI Special mk1 -84 [Såld]
|
2 besök senaste veckan (11727 totalt) |
