| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Några bilder från Automobil-träffen, Rosersberg
|
4941 besök totalt |
|
Jag knäppte några kort i folkvimlet vid Rosersbergs slott i lördags. Som vanligt flockas folk alltid runt just den bil man ska fotografera... http://stighellberg.se/foto/galleri/thumbnails.php?album=28 Här är ett par smakprov.
_________________ Pegasus 7Plus |
||||||
|
Men titta, det är ju jag! och mannen som står och pratar med mig är Bengt Bladh, en av Sveriges bästa bilplåtslagare. Han håller på och bygger en egendesignad bil i handknackad aluminium. Men det tar sin tid! Min bensinpump lade av 2 min innan jag skulle visa upp bilen så det blev mekande inför publik istället. Det löste sig till slut.
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
Eeehh, det är en brittisk bil va?
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Det är en klantig användare, som det oftast är. Jag letade elfel högt och lågt. Tog bort scuttlen och sökte i härvorna bakom panelen mm. Till slut insåg jag att jag skjutit in jackan vid passagersidan fötter och där sitter en switch till bensinpumpen. Den använder jag ALDRIG, men just då lyckades jackan ställa den i OFF. Engelskt, franskt, whatever. Klanteri heter nog samma sak på alla språk. Men publiken fick i alla fall se att det går att montera isär en Eleven på 5 min...
||||||
|
Aha! "Demonstrationseffekten"!!!
Brukar drabbas oss alla ibland, jag lyckas ibland med det med datorer och bildkanoner. ...och dom är inte speciellt brittiska heller
Gillar f.ö. din Eleven skarpt I mindre genomtänkta ögonblick får jag för mig att beställa en sådan av Hr Jacobsson, men konstaterar snabbt att garagen innehåller alldelses för mycket leksaker redan, men man vet aldrig.... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re: Några bilder från Automobil-träffen, Rosersberg
Nope! Jag är förste ägare i Sverige. Det finns en äkta Eleven i Gbg. Kan vara den. _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
|
Aha, då kanske det är den jag sett ibland. Grymt häftiga är dom iaf. _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Hum, vi har en grymt bra plåt knackare i Magnus Ahlqvist (Motorima) också. Nämnas bör väl nämnas att han firar 20 års jubileum för sin firma på lördag och då kommer alla bilar han byggt på att vara där och visas upp. Så ni som inte har för långt till Rydaholm i småland rekomenderas en tur dit på Lördag förmiddag (3/9-05). http://www.motorima.com |
||||||
|
Det där var en grymt bra utställning, jag måste tacka alla på Automobil för att dom stod ut med min kusin och mina dumma frågor hela dagen..."Kan du varva astonen? " " Har du inte hört den ? visst"
osv...
_________________ Andreas Eriksson |
||||||
|
Är det en kitcar du har? Westfield? (hittar inget i "våra rejs och banåkarbilar) ofantligt cool i vilket fall! ..eller menar du att du har en äkta???
_________________ Martin Engström |
||||||
|
Det är en Westfield, byggd på "fabrik" som det tredje exet och Promotion Car. Har inte lagt ut den som "rejs och banbil" då det är mer utflyktsbil än rejsare som den är nu med ekerhjul, gatdäck mm. Kul att du gillar den! Det är en mycket social bil, det är alltid någon som vill snacka...
||||||
|
Det finns en äkta i mina hemtrakter som är under renovering men komplett med ny kaross knackad i England..
Hoppas bara att han blir färdig med den nån gång
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
4941 besök totalt |