Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4719 besök totalt |
Toyota MR2 = banbil?
Vad tror ni kan det bli en en bra banbil av den här http://www.kaizousha.com/details.php För översättning http://world.altavista.com/ Jag hade tänkt att importera en MR2 från Japan och låta den gå som långloppsbil efter endel modifikationer. _________________ Niklas Lövgren |
||||
|
||||
Jobbar kompisens grabb satte en i en lykte stolpe i början av sommaren. De ska vara ruskigt luriga med och släppa baken.
|
||||
Re: Toyota MR2 = banbil?
Varför importera från Japan när det finns rätt så många här? _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
en bekant kör på bla Lazzat med en Mr2 som är modifierad. Han kör dom bästa tiderna i princip hela tiden, kör jämt med XT:s moddade evo6, kör snabbare än rs4, porschar, etc.. Frågan är väl hur den klarar sig på snabbare banor då den inte har så mkt effekt.. Det vet jag inte?
_________________ Henrik Troeng |
||||
245 eller 255hk är ett bra utgångs objekt, man måste skruva lite för att bli snabbare rakt fram men det är tänkt att göras om jag får hem någon bil. _________________ Niklas Lövgren |
||||
Av den pyttiga bilden som jag kom till via länken att döma var det en MK2 (den med turbo). De anses ha minst sagt tveksamma vägegenskaper, det var en del hallå om det i USA när den kom.
MK1 (den med kompressor) och MK3/Spyder (helt utan konstgjord andning) är dock mycket bra att svänga med. _________________ Johan Rådlund |
||||
Öhhvanudå? Skulle den roterande ljudämparen orsaka sämre vägegenskaper? Eller menar du att dessa bilar har andra chassikomponenter? oavett vilket så är lär man väl ändå ge sig på att skruva lite chassi och man menar allvar med banåkat, så oavsett hur dom är i gatutförande så tycker jag att det borde kunna gå att göra vettig banbil av dom. Hur är det med vikt och sånt? _________________ Pär Hylander |
||||
halloballo i USA angående besynnerliga vägegenskaper kan ju bero på lita vadsomhälst, från manuell växellåda till avsaknad av balast i fören, som gör fordonet extremt riktningsstabilt.
En bil med manuell växellåda, lite turbokick, kort hjulbas, och centrerad vikt. Uppför sig inte riktigt som många amerikanska förare är van, och det ger ofta stora rubriker i amerikansk press. |
||||
![]() |
||||
Det är tre olika generationer så det är stor skillnad mellan dem. Jag skulle tro att väldigt få delar, om ens några, som är gemensamma mellan dem.
Mk2 är tyngre än både Mk1 och Mk3 då det är en lite större bil. Den har dock starkare motorer. Mk1 och Mk3 är mer i Miata-storlek. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Jo, det går att bygga racerbil av allt. _________________ Johan Rådlund |
||||
http://videos.streetfire.net/Player. |
||||
Det går ju en MR2 i ERF.
Ny för året men nu börjar det bli riktigt bra fart på den. Dock utan sådan där hemsk respirator... ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Det vart fel länk den rätta är nu i första inlägget.
Jag har läst att det ska vara tvärt om dom nyare har bättre vägegenskaper, men som sagt alla bilar går att få snabba på bana(nästan alla iallafall), men man vill ju ha ett så bra utgångsmaterial som möjligt. _________________ Niklas Lövgren |
||||
Kom inte mk2 i en kompressorladdad version kallad Super G speciel eller något liknande?
Det måste väll vara samma kompressorladdade 4AGE-Z som sitter i mk1'an och någon skumm version av Levin AE86? Eller är jag helt ute och yrrar nu ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4719 besök totalt |