| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: E30 318is, 320i med trimmad 325motor. [HAR KÖPT NU]
|
1179 besök totalt |
|
Hej! Hoppa över det första här så slipper ni onödig info! hehe Jag är ny här på forumet. Jag heter Nils "Nisse" Ljung och är 28år, bor i Göteborg sen 2 år tillbaka, gillar bakhjulsdrivna bilar! För 4 årsen sålde jag min älskade BMW M35 (trimmad 535i -91 ca 250hk) Den var verkligen min ögonsten! Den var blanksvart med 18" Y-eker rondell fälgar.. 265 bak och 235 fram.. Jag ägde den i 4,5år och körde ca 8000mil i den. Sen dess har jag kört en Toyota Corolla 1,3l 12v -90... trött men välfungerande och ekonomisk........ Nu jag har tröttnat och vill ha en lite roligare bil.. i alla fall som "sommarbil" Jag har letat efter en Toyota Corolla GT-S ett tag nu.. även känd som "driftingbilen" AE86. Men det verkar vara svårt att få tag på en som är hyffsat rostfri.. lågt miltal och inte allt för dyr.. så nu har jag börjat snegla på BMW bilar igen
Det jag tittar efter är som ämnet säger här, E30 318is, 320is eller 320i med vassare motor.. gärna uppdaterat chassi med hårdare fjädrar, stötdämpare och krängningshämmare, dock inget krav. LSD är nästan ett krav.. Har dålig koll på vilka modeller som har lamelldiff standard. Den behöver inte vara superfin i lacken osv.. (men inte någon rosthög) Har nämligen en polare som är billackerare! Egentligen så går det väl bra med någon äldre 3-serie också.. men den får inte vara för rostig... (Har lagat nog med rost på min gamla Corolla)[/b]
Är det någon som har eller som känner någon som har en kul bil så skrik till! Jag hade väl tänkt 30000:- som maxbelopp... Vet inte riktigt vad jag kan få för det.. Men jag kontaktade en kille på blocket som hade en 320i 86 med 325motor på 250hk. Han skulle ha 18000:- för den inklusive fet stereo... som jag iof. inte ville ha Men innan jag han med att säga VILL HA så hade han tydligen sålt den till någon annan
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
|
||||
|
Re: K: BMW E30 318is, 320is eller 320i med trimmad tex 325mo
Ett hett tips är att ta chassi nr och kolla med BMW vad som sitter på den , så fixade jag fram rätt bil till mig , Ac - Nivåreglering,Sportchassi, ABS och lamelldiff , kan inte finnas många i vårt land _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
|
Hej Nisse, inte för att vara dryg. Men jag tror att du missat denna tråden, i vilken man lämpligen kan presentera hela sin livshistoria https://rejsa.nu/forum/viewtopic.phpHej hopp MVH Krille |
||||
|
Hehe! Jag letade efter en sådan tråd! Lite för slarvigt letat tydligen... Så jag skrev allt här.. hehe! Sorry
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Bromsad bakdiff är var juh ett tillval till E30 när det begav sig, förutom M3 och 320is då.
Dom är inte hellätta att få tag på begagnat, och dom är inte speciellt billiga heller
Kolla bland säljes annonserna på forumet, ligger en del 318is ute till salu här, b.la. min egen
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
1179 besök totalt |