| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Växellåda BMW M3?
|
8 besök senaste veckan (26071 totalt) |
Hur mycket vrid orkar en sådan låda och vad väger den? |
||||||||
Enligt ZF ska den tåla minst 320Nm, men det finns ett par turbo M3:or med 7-800Nm som kör strippen utan problem. Väger 35kg. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Den passar, det är bara några skruvhål som inte stämmer men dom skruvarna som sitter i blocket passar. Dock får du bygga om spakstället för S50 motorn som lådan sitter på lutar betydligt mer än M20. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Det där tvistar många om, vissa påstår att gamla 535 lådorna är starkare än M5 lådorna... Problemet där är att M5 lådan inte passar på M20 blocket så rent generellt brukar det vara så att de som åker småsexorna med mycket mos åker med M3 E36lådor och de som åker storsexorna och 4:orna åker med M5 lådor... _________________ Jonas Edling |
||||||||
|
jag har m3 e36 låda på min m20. Fick byta stödlager mot m3ans dito, inget stort projekt men konstigt nog nämns de inte i de här sammanahangen. Spakstället får modifieras för att kompensera lutningen och skall man ha alltihop i en e30 så får man skaffa en 328 e36 kardan.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||||
oj... 35 kg... ingenting ju!
någon som har en bild? |
||||||||
Planerar du för en lätt låda med kännsla? |
||||||||
Ingen bra bild men lådan synns iallafall.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
Hittar inte det numret i ETK, men det ska stå ett stansat nummer under sprängkåpan i framkant. Står det 320Z HDU, HDR, HMU eller HMW så är det en 328/M3 låda. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||
|
Jaha..Då har man vart å inhandlat sig 1st BMW M3 E36-95 låda,till 02an
Lika bra att tillägga att denna lådan är ingen bolt on låda på M10 motorn precis..Men så småningom som kommer den att passa
Det som står instansat under denna låda är "0328815 HOR" o-et är förmodligen ett väldigt otydligt D ...Men något 320Z står det inte någonstans på lådan.Det som mer finns på lådan är.... Under "BMW" står nr: 122T 936.9 samt 012 225 Sen finns det ett "ZF" märke med nr: 1053401097 under. Men en M3-låda skall det vara ialf.
_________________ Jonas Götesson |
||||||||
|
Finns tydligen en uppsjö av nummer på dessa lådor. Jag trodde det stod HDR under min låda men det finns visst en M3-låda med HOR också...
http://www.realoem.com/bmw/showparts _________________ Jonas Götesson |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Växellåda BMW M3?
|
8 besök senaste veckan (26071 totalt) |