Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Utmaning: GT4 på Nordslingan!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
3 besök senaste veckan (26772 totalt)
permorris
Sthlm
Här sen Okt 2004

Mina tider

Jag har kört dessa tider i Arcademode, antispinn och antisladd avstängt, manuell vxl, handkontroll och däcken som sitter på från början... mao inga moddar alls.

NSX-R 02 : 7.39
M3CSL: 7.40
M5: 7.21

Skall prova lite med BTR:en och M3an.

Körde 7.40 på första varvet och 7.37 på andra med BTRen (med samma spec som bilarna ovan). Satan vad rolig den är att köra BTR, det går ju med bredställ hela tiden. Nu blir det till att test M3an.

Aha, såg att ni körde med soft däcken med BTRen, provade ett varv igen och fick 7.30 (med soft däcken i Arcdemode). Någon som kört snabbare än 7.30 med ovannämnda spec?

7.45 med M3an Arcade mode. Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däcken. Tror inte jag kan köra så mycket snabbare.

7.52 med Spoon S2000, Arcade mode. Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däck.

7.33 med M3CSL, Arcade mode. Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däck.

Sthlm
Här sen Okt 2004

Vad har hänt med den här tråden.... är den helt död nu. Kul att jämföra sina tider med andra, kom igen nu!

Go:teborg
Här sen Dec 2004

6:41,325 men min Nissan Motul Pitwork Z JGTC. Bättre än så klarade jag inte av att köra

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003

Det är sk#tkul att jämföra tider men personligen tycker jag att det är rätt värdelöst att flänga runt i super racebilar med Megagrepp Roligare med standard gatbilar typ M3:an och däck som ger lite mera realistiska greppnivåer... Bara mina

Subaru BRZ
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Lars Aldebo skrev:
Det är sk#tkul att jämföra tider men personligen tycker jag att det är rätt värdelöst att flänga runt i super racebilar med Megagrepp Roligare med standard gatbilar typ M3:an och däck som ger lite mera realistiska greppnivåer... Bara mina

Håller heeeeelt med dig. Har kommit 49% in i spelet nu, och nu börjar alla jobbiga race med racingbilar. Roligare med halvsåsisga gatbilar ju

Sthlm
Här sen Okt 2004

Personligen så kör jag inte gran tourismo mode någonting eftersom alla bilar bara är rejs bilar man vinner. Tycker personligen att det är roligare att köra M3 och dyl och dom har jag redan alla.

Nå släng upp lite tider på M3 och dyl så att vi kan jämföra oss med varandra, jag har lagt upp mina tider längst upp på sidan.

Märsta
Här sen Jul 2003

M3 n3 däck 8:00
M3 CSL n3 däck 7:46
NSX type R n3 däck 7:51
S2000 n3 däck 8:22
Clio sport n3 däck 8:52.
Impreza Spec C n3 däck 8:03
Lotus Elise 111R n3 däck 8:10
Sl55 n3 däck 7:45
Sitter på jobbet och tar tiderna ur minnet. Ska kolla när jag kommer hem.

Edit: justerade tiderna

Subaru BRZ
Citera
Harris

Här sen Jan 2004

BMW M3, maxad, Medium Race däck, 7.02

Åstorp
Här sen Jul 2004

Ingen som kört folkabubblan på Nordslingan..

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Svante skrev:
Ingen som kört folkabubblan på Nordslingan..

Joo... det är ju det hela tråden handlar om!

Folkabubblor... RUF CTR... skillnaden är hårfin!

Åstorp
Här sen Jul 2004

Jag skrev först "911 replika" men med risk för att vissa inte kan ta sig ur sorgen då...

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
permorris
Sthlm
Här sen Okt 2004

Vilka är N3 däcken? är det bästa däcken i Arcade läget?

Märsta
Här sen Jul 2003

permorris skrev:
Vilka är N3 däcken? är det bästa däcken i Arcade läget?

N3 däcken är de bästa "normaldäcken" dvs normal sports. För att förvirra det hela heter däcken olika beroende på vart man är i spelet. När man väljer bil i arcade läget heter de ROAD.

Subaru BRZ
Citera
Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003

7.30 med M3CSL, Arcade mode. Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däck.
8:31 206 rc me samma som ovan

pugge rc Btg 8:48
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Tänkte återuppliva denna tråd efter ett par månaders stiltje. Har haft GT4 i 2-3 månader nu och börjar lära mig hyfsat hur man ska köra. 95.5% Game Completion för tillfället, bara 6 Endurance Race (inklusive TRE 24-timmarslopp, suck...) och Formula GT Championship kvar till 100%.

Ruf CTR, manuell låda, inga hjälpmedel, Medium-däck = 7:32 min. Går säkert att plocka 20 sekunder till på den tiden, men då måste man ha andra nervbanor och reflexer än vad jag kan uppbringa!

Minolta-Toyotan är sjukt snabb, själv har jag kört 5:17 min men sett videosnutt på nätet att någon kört 4:48! Förstår inte hur jag ska hitta 29 sek till...

Uppsala
Här sen Feb 2005

Kul! jag har "bara" klarat 73.5% Det är lite tråkigt att bara ha extremt svåra lopp kvar...Men det finns ju andra sett att slippa sitta och köra själv i 24 timmar, sätt på ps2:an på morgonen och låt den köra åt dig, lagom nästa morgon har du förhoppningsvis vunnit och sluppit slita ner tummarna till benet...

Aston vanquish: inget antisladd soft tires: 7.19

Mjölby
Här sen Sep 2005

7.32.042 orginal M3 CSL i arcade mode (Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däck. Handkontroll )

Citera
Velle
Åkersberga
Här sen Aug 2004

Opel Astra DTM

Arcade läget fullt maxad med super soft däck
första varvet 6:12,6 med trafik då.
Krigar med jobbar-kompisen med samma bil om snabbaste tid, rasterna är för korta...

BMW M3 1995 Avusblå
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

5:14,490 min med en tämligen maxad Nissan R92 CP.

Segade mig därefter igenom 24h på Nürburgring för att få Formel-bilen, trodde det skulle vara lätt att komma under 5 min med den. Ack vad jag bedrog mig, jag kan inte ställa in den så att man INTE kör av minst 4 ggr/varv. 5:38 hittills på ett rimligt varv, men det blir svårt att pressa ytterligare...

örebro
Här sen Mar 2003

5:12.9 nånting med f1 bilen.Då körde jag skrapandes längst armcot på höger sidan över karusselen.
Känns svårt att komma ner på under 5,karske genar dom vid AF då,ja vet inte.

f1an går att få så den inte hoppar o flyger överallt,,,har för mig jag mjukade fjädringen väldigt mycket, samt sänkte den mycket åxå o skapligt hård rebound.Va nåra månader sen,så kommer inte riktigt ihåg.

Körde även 5:14 nånting med audi r8an tror ja den hette.

Jag gillade dock gt4 som bäst när man körde med mer vanliga bilar på ringen.

pugge rc Btg 8:48
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

obbedoen skrev:
5:12.9 nånting med f1 bilen.Då körde jag skrapandes längst armcot på höger sidan över karusselen.
Känns svårt att komma ner på under 5,karske genar dom vid AF då,ja vet inte.

f1an går att få så den inte hoppar o flyger överallt,,,har för mig jag mjukade fjädringen väldigt mycket, samt sänkte den mycket åxå o skapligt hård rebound.Va nåra månader sen,så kommer inte riktigt ihåg.

Körde även 5:14 nånting med audi r8an tror ja den hette.

Jag gillade dock gt4 som bäst när man körde med mer vanliga bilar på ringen.

Borde det inte vara bättre att höja F1:an maximalt? Tittar man på reprisen av körningarna ser man ju tydligt att den i princip studsar fram med gnistskurar var 10:e meter... Jag ska testa lite till, men roligast är ju att köra mer normala bilar. Favoriten ur körglädjesynvinkel är just nu en aningen sänkt M Coupé med 370 hk, slicks och sportavgassystem. Både ljudet och körkänslan är suveränt bra!

Utmaning: GT4 på Nordslingan!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
3 besök senaste veckan (26772 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande