| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Utmaning: GT4 på Nordslingan!
|
3 besök senaste veckan (26772 totalt) |
|
Mina tider
Jag har kört dessa tider i Arcademode, antispinn och antisladd avstängt, manuell vxl, handkontroll och däcken som sitter på från början... mao inga moddar alls. NSX-R 02 : 7.39 M3CSL: 7.40 M5: 7.21 Skall prova lite med BTR:en och M3an. Körde 7.40 på första varvet och 7.37 på andra med BTRen (med samma spec som bilarna ovan). Satan vad rolig den är att köra BTR, det går ju med bredställ hela tiden. Nu blir det till att test M3an. Aha, såg att ni körde med soft däcken med BTRen, provade ett varv igen och fick 7.30 (med soft däcken i Arcdemode). Någon som kört snabbare än 7.30 med ovannämnda spec? 7.45 med M3an Arcade mode. Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däcken. Tror inte jag kan köra så mycket snabbare. 7.52 med Spoon S2000, Arcade mode. Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däck. 7.33 med M3CSL, Arcade mode. Antispinn och antisladd avstängt. Sport soft däck. _________________ Per Morris Östling |
||
|
Det är sk#tkul att jämföra tider men personligen tycker jag att det är rätt värdelöst att flänga runt i super racebilar med Megagrepp
Roligare med standard gatbilar typ M3:an och däck som ger lite mera realistiska greppnivåer... Bara mina
_________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
Håller heeeeelt med dig. Har kommit 49% in i spelet nu, och nu börjar alla jobbiga race med racingbilar. Roligare med halvsåsisga gatbilar ju
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
|
Personligen så kör jag inte gran tourismo mode någonting eftersom alla bilar bara är rejs bilar man vinner. Tycker personligen att det är roligare att köra M3 och dyl och dom har jag redan alla.
Nå släng upp lite tider på M3 och dyl så att vi kan jämföra oss med varandra, jag har lagt upp mina tider längst upp på sidan. _________________ Per Morris Östling |
||
|
M3 n3 däck 8:00
M3 CSL n3 däck 7:46 NSX type R n3 däck 7:51 S2000 n3 däck 8:22 Clio sport n3 däck 8:52. Impreza Spec C n3 däck 8:03 Lotus Elise 111R n3 däck 8:10 Sl55 n3 däck 7:45 Sitter på jobbet och tar tiderna ur minnet. Ska kolla när jag kommer hem. Edit: justerade tiderna _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
N3 däcken är de bästa "normaldäcken" dvs normal sports. För att förvirra det hela heter däcken olika beroende på vart man är i spelet. När man väljer bil i arcade läget heter de ROAD. _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
|
Tänkte återuppliva denna tråd efter ett par månaders stiltje. Har haft GT4 i 2-3 månader nu och börjar lära mig hyfsat hur man ska köra. 95.5% Game Completion för tillfället, bara 6 Endurance Race (inklusive TRE 24-timmarslopp, suck...) och Formula GT Championship kvar till 100%.
Ruf CTR, manuell låda, inga hjälpmedel, Medium-däck = 7:32 min. Går säkert att plocka 20 sekunder till på den tiden, men då måste man ha andra nervbanor och reflexer än vad jag kan uppbringa!
Minolta-Toyotan är sjukt snabb, själv har jag kört 5:17 min men sett videosnutt på nätet att någon kört 4:48! Förstår inte hur jag ska hitta 29 sek till...
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||
|
Kul! jag har "bara" klarat 73.5% Det är lite tråkigt att bara ha extremt svåra lopp kvar...Men det finns ju andra sett att slippa sitta och köra själv i 24 timmar, sätt på ps2:an på morgonen och låt den köra åt dig, lagom nästa morgon har du förhoppningsvis vunnit och sluppit slita ner tummarna till benet...
Aston vanquish: inget antisladd soft tires: 7.19 _________________ Andreas Eriksson |
||
|
5:14,490 min med en tämligen maxad Nissan R92 CP.
Segade mig därefter igenom 24h på Nürburgring för att få Formel-bilen, trodde det skulle vara lätt att komma under 5 min med den. Ack vad jag bedrog mig, jag kan inte ställa in den så att man INTE kör av minst 4 ggr/varv. 5:38 hittills på ett rimligt varv, men det blir svårt att pressa ytterligare... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
|
5:12.9 nånting med f1 bilen.Då körde jag skrapandes längst armcot på höger sidan över karusselen.
Känns svårt att komma ner på under 5,karske genar dom vid AF då,ja vet inte. f1an går att få så den inte hoppar o flyger överallt,,,har för mig jag mjukade fjädringen väldigt mycket, samt sänkte den mycket åxå o skapligt hård rebound.Va nåra månader sen,så kommer inte riktigt ihåg. Körde även 5:14 nånting med audi r8an tror ja den hette. Jag gillade dock gt4 som bäst när man körde med mer vanliga bilar på ringen. _________________ Robert Kinderwall pugge rc Btg 8:48 |
||
Borde det inte vara bättre att höja F1:an maximalt? Tittar man på reprisen av körningarna ser man ju tydligt att den i princip studsar fram med gnistskurar var 10:e meter... Jag ska testa lite till, men roligast är ju att köra mer normala bilar. Favoriten ur körglädjesynvinkel är just nu en aningen sänkt M Coupé med 370 hk, slicks och sportavgassystem. Både ljudet och körkänslan är suveränt bra! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Utmaning: GT4 på Nordslingan!
|
3 besök senaste veckan (26772 totalt) |