| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Bränsletrycksmätare (eller tips om...)
|
1148 besök totalt |
|
Den här läcker:
Var hittar jag en ny? Eller går den att täta? |
||
|
www.ahlsell.se
Klicka på gästlogin i nedre vänstra hörnet. VVS->Mätinstrument->Tryckmätare av industrityp för vätskor och gaser 2751 har anslutning bakåt 'Tycks vara Wika som säljs där också.. fast det står Ahlsell i dom också om du nu står ut med det.. och så är det någon "plopp" ovanpå mätaren.. fast det kanske finns någon serie i någon annan underkategori som inte har den? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Re: K: Bränsletrycksmätare (eller tips om...)
Valfri hydraulikfirma. Glycerinet är bara till för att dämpa nålens rörelser, kan du stå ut med läckaget och nålen inte vibrerar för mkt när du kör så är det bara att strunta i det. Eller är det bränsle som läcker?
Är det inte lite obehagligt att ha en trycksatt bränsleledning in i förarutrymmet? Jag hade nog hellre gå på lösning med givare i motorutrymmet och kabel in till ett instrument i cockpit. Biltema oljetrycksinstrument t.ex om mätområdet är lagom (vilket det är om man ska mäta systemtryck på K-jet till en 924 t.ex )
Edit, ähh det är väl glyceringet som läcker, det har ju nästan läckte färdigt ser det ut som..... inte mkt kvar. _________________ Pär Hylander |
||
|
Wow - initierade tips - tackar!!
och jo det är bränsle som läcker. Min självbevarelsedrift är tämligen usel, så jag kanske ska gå på rådet att inte dra in slangar med eldfängda bränslen i coupén. Därtill undrar jag om det inte till och med är strängeligen förbjudet, come to think of it. Tack för den uppmaningen! |
||
![]() |
SÄLJES
|
1148 besök totalt |