Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11878 besök totalt |
Jag såg er live på Nostalgia Festival i Ronneby Brunnspark förra eller förförra året. Jag visst direkt vilka ni var för det var väl en artikelserie om era bravader på Österlen i Teknikens Värld lite innan?
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Det är bara och säga till ifall du behöver få en hoj nerkörd till GBG :-) Själv har jag kört massor i sommar med Trajjan. ( Bott i Simrishamn och jobbat i Lund ) Vi var på Knutstorp och kikade på Radical men då var tyvärr inte du där, kommer du köra finalen på Mantorp? Jag och Josephine ska dit och kolla då. Lycka till med allt så ses vi säkert snart. mvh Maciej |
||||||
Bra att veta, det kan bli lite enahanda att åka sporthoj till Sthlm ibland...
Jag kör inte mer i år efter den hårda smällen på Gelleråsen i juni. Det blev som dyrt och nu när jag dessutom inte kör MJ i höst är det lite tunt med faktureringar som kan täcka ytterligare en krasch. Med det i sinnet kör man bara sämre, nu jobbar vi för nästa år istället! Men vi ses på Mantorp ändå, jag är där och gör lite grejor för TV-programmet "Radical & Co" som sänds i K5 senare i höst. Förhoppningsvis, om vädret tillåter, kommer jag dit luftledes med en YAK-52, en rysk kärra som figurerat i MJ för något år sedan. _________________ Peter Sundfeldt |
||||||
Hej Peter! Det som gör dig så speciell i mina ögon, är din helt unika variation inom motorsport! Du behärskar så otroligt många olika discipliner som bilar, mc, flygplan, snöskotrar etc etc. Detta är enligt mig något ganska unikt inom motorjournalistkåren, och du är väl värd all heder du kan få ![]() Hoppas du kommer igen på racebanan till nästa säsong! _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||||
Jag sällar mig till skaran som gråter blod över att Motorjournalen och Top Gear ersatts med ett lamt MTV-inspirerat påhitt med en förlägen norrlänning (som jag f.ö. för tid och evighet kommer minnas för det bisarra påhittet "bensinmackssushi" i nåt matlagningsprogram för ett par år sedan...) som programledare.
Nej, tacka vet jag Peter, Joppe och Kenneth eller Jeremy & Co. Kul förresten att det var Peter som var i kravalljazzreklamen, tyckte jag kände igen din röst. Ber förresten att än en gång få tacka Peter för åkturen i X5:an på Kinnekulle för 5-6 år sedan. Minns fortfarande minen på killen i Bilsports "S40R" när vi körde om honom... ![]() När vi ändå är inne på det här med varumärken så måste jag säga att jag inte förstår hur K5 resonerar. Det vore ju bra mycket enklare/billigare/effektivare att "spetsa till" MJ för att få en tydligare målgruppsbild? Grundregeln inom all marknadsföring är att det (nästan) alltid är dyrare att skapa ett nytt varumärke än att jazza till ett befintligt, förutsatt att det befintliga inte är helt bortom all räddning. Mvh KK _________________ Kalle Törnström |
||||||
![]() Samma här håller till fullt och hållet med dig faktiskt. Somnade faktiskt innan hela programmet var slut. Och förresten vad var det där inslaget med 2 stereotypa raggare som skulle fixa en raggarbil, en till synes helt ointressant utfyllnad av programet. Det ända som var bra var inslaget om M6án med AMS reporter Fredrik Hult. Men ser hellre Motorjournalen tillbaka så snabbt som möjligt. Dock verkar Peter ha andra ting på "g" med Radical&Co som kanske kan bli ngt. Ja vi får hoppas iaf. /Martin L _________________ ![]() |
||||||
Fast det är väl en himla tur att de inte jazzar om MJ? På så sätt när Autobahn floppar (om det floppar i tittarnivå) så kan man bara gå tillbaka till ett redan beprövat varumärke som alla direkt vet vad de får. Det hade varit betydligt svårare att ändra MJs koncept och sedan försöka styra tillbaka igen ytterligare en gång till så som det var innan det gjordes om. Det är ju inte helt lätt att relansera MJ efteråt som "Nu precis som det var innan vi klantade oss och gjorde om det" Slår vad om att om internetforum funnits tidigare så hade gubbarna suttit och irriterat sig över att Christer Glening och Trafikmagasinet försvann och andra kanaler lanserade Motorjournalen etc på samma sätt som vi gör nu. Det är nog en generationsfråga i viss mån. 30-45-åringar är ingen stark målgrupp för TV-annonsörer. Tyvärr. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Det är väl vi mellan 30-45 år som har mest ![]() bilar mm.. Kolla in ekvationen nedan bara. Måste stämma. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Kanske det, men det var väl inte enbart bilreklam? ![]() Köpstarkaste gruppen tror jag är tjejer 15-25 eller nåt sånt. De är den grupp som man helst satsar på när det gäller reklam-TV i vanliga fall. Det handlar inte bara om pengar utan köpmönster, om man handlar på grund av TV-reklam, print eller annan påverkan. För att du ska välja bilmodell krävs det förhoppningsvis lite mer än en snygg TV-reklam i 50 sekunder.... ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Inte i mitt fall... ![]() |
||||||
Jag tyckte det var riktigt hyffsat även om klippninge mellan olika reportage var milt epileptisk. Härligt att se Thed Björk dänga runt både 240 och RX8 med samma tryck. Vad gäller den sömniga utfyllnaden i form av Lowrider-raggare så har tyvärr alla motorprogram liknande problem, även Motorjournalen. Kan det vara så att varje minut biltestreportage är väldigt dyr att spela in eller är det för att som Top Gear även locka de som är mer intresserad av "underhållning" än bilar?
_________________ Björn Ek AlfaRomeo Alfetta 1976 Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia |
||||||
Såg inte hela programmet, men diskussionen mellan Petter och min gamla klasskompis Bubbis (vanvördigt kallad Bubba på namnskylten...) var ganska ostrukturerat och förvirrat, men lite småkul. Det inslaget hade kunnat gå att utveckla.
I övrigt var det ingen höjdare tyvärr, Motorjournalen är fortfarande ohotat på sin tron. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Hänger väl delvis ihop med möjligheten att påverka beteénde hos konsumenten, 30+ åringar är tydligen redan inkörda i sina mönster och vanor, och extremt svåra att påverka köpbeteénde hos. Man kan inte lära gammla hundar att sitta ![]() |
||||||
Här kan man skriva på en namninsamling till Kanal 5
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?motorjournalen _________________ Magnus Emilsson Saab 96 DeLuxe -61 Saab 97 Sonett III -72 Saab 900T Cab -96 "Snabb Rymlig Elegant - och byggd med Flygkvalitet" SAAB 96 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11878 besök totalt |