Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen i graven?
<<   1, 2, 3, 4   >>
11878 besök totalt
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19314



Jag drar mig nå't MJ-avsnitt till minnes, där ni for runt i era trehjulingar och spelade.
Så när reklaminslaget dök upp (bra reklam i mina ögon/öron) rådde det inga tvivel.

thumbs up

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



Jag såg er live på Nostalgia Festival i Ronneby Brunnspark förra eller förförra året. Jag visst direkt vilka ni var för det var väl en artikelserie om era bravader på Österlen i Teknikens Värld lite innan?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Maciej Karpinski
Stockholm/Gärdet
Här sen Jun 2003
Inlägg: 129



Peter Sundfeldt skrev:
Fin dag utan inspelningar på Honda Fireblade 1000RR och Suzukin, bara lite stillbilder. Bra mycket bättre än igår när jag körde ner Sukan (som rejsputtarna säger i huvudstaden) från Sthlm till Gbg i regn och mörker.
Tjenare Peter

Det är bara och säga till ifall du behöver få en hoj nerkörd till GBG :-) Själv har jag kört massor i sommar med Trajjan. ( Bott i Simrishamn och jobbat i Lund ) Vi var på Knutstorp och kikade på Radical men då var tyvärr inte du där, kommer du köra finalen på Mantorp? Jag och Josephine ska dit och kolla då.

Lycka till med allt så ses vi säkert snart.
mvh
Maciej
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 175



Bra att veta, det kan bli lite enahanda att åka sporthoj till Sthlm ibland...
Jag kör inte mer i år efter den hårda smällen på Gelleråsen i juni. Det blev som dyrt och nu när jag dessutom inte kör MJ i höst är det lite tunt med faktureringar som kan täcka ytterligare en krasch. Med det i sinnet kör man bara sämre, nu jobbar vi för nästa år istället!
Men vi ses på Mantorp ändå, jag är där och gör lite grejor för TV-programmet "Radical & Co" som sänds i K5 senare i höst.
Förhoppningsvis, om vädret tillåter, kommer jag dit luftledes med en YAK-52, en rysk kärra som figurerat i MJ för något år sedan.

_________________
Peter Sundfeldt
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Peter Sundfeldt skrev:

Förhoppningsvis, om vädret tillåter, kommer jag dit luftledes med en YAK-52, en rysk kärra som figurerat i MJ för något år sedan.


Hej Peter!

Det som gör dig så speciell i mina ögon, är din helt unika variation inom motorsport! Du behärskar så otroligt många olika discipliner som bilar, mc, flygplan, snöskotrar etc etc. Detta är enligt mig något ganska unikt inom motorjournalistkåren, och du är väl värd all heder du kan få

Hoppas du kommer igen på racebanan till nästa säsong!

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
KK
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jag sällar mig till skaran som gråter blod över att Motorjournalen och Top Gear ersatts med ett lamt MTV-inspirerat påhitt med en förlägen norrlänning (som jag f.ö. för tid och evighet kommer minnas för det bisarra påhittet "bensinmackssushi" i nåt matlagningsprogram för ett par år sedan...) som programledare.

Nej, tacka vet jag Peter, Joppe och Kenneth eller Jeremy & Co.

Kul förresten att det var Peter som var i kravalljazzreklamen, tyckte jag kände igen din röst.

Ber förresten att än en gång få tacka Peter för åkturen i X5:an på Kinnekulle för 5-6 år sedan. Minns fortfarande minen på killen i Bilsports "S40R" när vi körde om honom...

När vi ändå är inne på det här med varumärken så måste jag säga att jag inte förstår hur K5 resonerar. Det vore ju bra mycket enklare/billigare/effektivare att "spetsa till" MJ för att få en tydligare målgruppsbild? Grundregeln inom all marknadsföring är att det (nästan) alltid är dyrare att skapa ett nytt varumärke än att jazza till ett befintligt, förutsatt att det befintliga inte är helt bortom all räddning.

Mvh

KK

_________________
Kalle Törnström
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



KK skrev:
Jag sällar mig till skaran som gråter blod över att Motorjournalen och Top Gear ersatts med ett lamt MTV-inspirerat påhitt med en förlägen norrlänning (som jag f.ö. för tid och evighet kommer minnas för det bisarra påhittet "bensinmackssushi" i nåt matlagningsprogram för ett par år sedan...) som programledare.




Samma här håller till fullt och hållet med dig faktiskt. Somnade faktiskt innan hela programmet var slut. Och förresten vad var det där inslaget med 2 stereotypa raggare som skulle fixa en raggarbil, en till synes helt
ointressant utfyllnad av programet. Det ända som var bra var inslaget om M6án med AMS reporter Fredrik Hult. Men ser hellre Motorjournalen tillbaka så snabbt som möjligt.

Dock verkar Peter ha andra ting på "g" med Radical&Co som kanske kan bli ngt. Ja vi får hoppas iaf.
/Martin L

_________________
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

KK skrev:


När vi ändå är inne på det här med varumärken så måste jag säga att jag inte förstår hur K5 resonerar. Det vore ju bra mycket enklare/billigare/effektivare att "spetsa till" MJ för att få en tydligare målgruppsbild? Grundregeln inom all marknadsföring är att det (nästan) alltid är dyrare att skapa ett nytt varumärke än att jazza till ett befintligt, förutsatt att det befintliga inte är helt bortom all räddning.

Mvh

KK


Fast det är väl en himla tur att de inte jazzar om MJ? På så sätt när Autobahn floppar (om det floppar i tittarnivå) så kan man bara gå tillbaka till ett redan beprövat varumärke som alla direkt vet vad de får. Det hade varit betydligt svårare att ändra MJs koncept och sedan försöka styra tillbaka igen ytterligare en gång till så som det var innan det gjordes om. Det är ju inte helt lätt att relansera MJ efteråt som "Nu precis som det var innan vi klantade oss och gjorde om det"


Slår vad om att om internetforum funnits tidigare så hade gubbarna suttit och irriterat sig över att Christer Glening och Trafikmagasinet försvann och andra kanaler lanserade Motorjournalen etc på samma sätt som vi gör nu. Det är nog en generationsfråga i viss mån. 30-45-åringar är ingen stark målgrupp för TV-annonsörer. Tyvärr.

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Superswift skrev:

Det är nog en generationsfråga i viss mån. 30-45-åringar är ingen stark målgrupp för TV-annonsörer. Tyvärr.


Det är väl vi mellan 30-45 år som har mest o borde vara den mest köpstarka gruppen vad gäller
bilar mm..

Kolla in ekvationen nedan bara. Måste stämma.

+ + + = Sant

_________________
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Martin L skrev:
Superswift skrev:

Det är nog en generationsfråga i viss mån. 30-45-åringar är ingen stark målgrupp för TV-annonsörer. Tyvärr.


Det är väl vi mellan 30-45 år som har mest o borde vara den mest köpstarka gruppen vad gäller
bilar mm..

Kolla in ekvationen nedan bara. Måste stämma.

+ + + = Sant


Kanske det, men det var väl inte enbart bilreklam?

Köpstarkaste gruppen tror jag är tjejer 15-25 eller nåt sånt. De är den grupp som man helst satsar på när det gäller reklam-TV i vanliga fall. Det handlar inte bara om pengar utan köpmönster, om man handlar på grund av TV-reklam, print eller annan påverkan.

För att du ska välja bilmodell krävs det förhoppningsvis lite mer än en snygg TV-reklam i 50 sekunder....

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Mera motorjournalen.
Så slipper jag ta fram sågen

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7225

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Martin L skrev:
Superswift skrev:

Det är nog en generationsfråga i viss mån. 30-45-åringar är ingen stark målgrupp för TV-annonsörer. Tyvärr.


Det är väl vi mellan 30-45 år som har mest o borde vara den mest köpstarka gruppen vad gäller
bilar mm..

Kolla in ekvationen nedan bara. Måste stämma.

+ + + = Sant


Inte i mitt fall...

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Kör många bilar
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 242


Trådstartare
Jag tyckte det var riktigt hyffsat även om klippninge mellan olika reportage var milt epileptisk. Härligt att se Thed Björk dänga runt både 240 och RX8 med samma tryck. Vad gäller den sömniga utfyllnaden i form av Lowrider-raggare så har tyvärr alla motorprogram liknande problem, även Motorjournalen. Kan det vara så att varje minut biltestreportage är väldigt dyr att spela in eller är det för att som Top Gear även locka de som är mer intresserad av "underhållning" än bilar?

_________________
Björn Ek
AlfaRomeo Alfetta 1976
Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Såg inte hela programmet, men diskussionen mellan Petter och min gamla klasskompis Bubbis (vanvördigt kallad Bubba på namnskylten...) var ganska ostrukturerat och förvirrat, men lite småkul. Det inslaget hade kunnat gå att utveckla.

I övrigt var det ingen höjdare tyvärr, Motorjournalen är fortfarande ohotat på sin tron.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Superswift skrev:
Martin L skrev:
Superswift skrev:

Det är nog en generationsfråga i viss mån. 30-45-åringar är ingen stark målgrupp för TV-annonsörer. Tyvärr.


Det är väl vi mellan 30-45 år som har mest o borde vara den mest köpstarka gruppen vad gäller
bilar mm..

Kolla in ekvationen nedan bara. Måste stämma.

+ + + = Sant


Kanske det, men det var väl inte enbart bilreklam?

Köpstarkaste gruppen tror jag är tjejer 15-25 eller nåt sånt. De är den grupp som man helst satsar på när det gäller reklam-TV i vanliga fall. Det handlar inte bara om pengar utan köpmönster, om man handlar på grund av TV-reklam, print eller annan påverkan.

För att du ska välja bilmodell krävs det förhoppningsvis lite mer än en snygg TV-reklam i 50 sekunder....



Hänger väl delvis ihop med möjligheten att påverka beteénde hos konsumenten, 30+ åringar är tydligen redan inkörda i sina mönster och vanor, och extremt svåra att påverka köpbeteénde hos. Man kan inte lära gammla hundar att sitta

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Magnus Emilsson
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 36



Här kan man skriva på en namninsamling till Kanal 5

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?motorjournalen

_________________
Magnus Emilsson
Saab 96 DeLuxe -61
Saab 97 Sonett III -72
Saab 900T Cab -96
"Snabb Rymlig Elegant - och byggd med Flygkvalitet" SAAB 96
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



inte för att det ger något men nu är jag nr 13 !! på den listan..

mvh C

_________________
Christian Lange
458
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Christian Lange skrev:
inte för att det ger något men nu är jag nr 13 !! på den listan..

mvh C


och jag är nr 22

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Nåja, många bäckar små thumbs up

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
P-son
Höör
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



skrev på nu nr 186 !!

det rör på sig !

_________________
Andreas Persson

Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Edit: oj +100 sen jag skrev på imorse thumbs up

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen i graven?
<<   1, 2, 3, 4   >>
11878 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande