| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Alfa Bertone Coupe, va e de?
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13097 totalt) |
Inte så vanlig... DET ÄR EN GTA 1300 JUNIOR!!
|
||||||
Personligen anser jag att det är nåt allvarligt fel om man måste hänga på en 10 kilos fjäder på varje sida fram, nånting är sjukt i geometrierna då. Den där GTAn tror jag at jag sett tidigare, på Gelleråsen i år kanske? Fin är den iaf. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Så det var popstjärna jag skulle satsat på!! aaahhhhhhaaaa
|
||||||
|
Reeservdelar till en Alfetta? Var köper man det? Är man hänvisad till AlfaRosso? Jag bor i Halmstad.
Var inne på Mekonomen o de bara skratta...
|
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Kanske i avskräckande syfte...
|
||||||
|
Beror på vad du vill köpa, de har massor med slitdelar och filter och liknande men vill du köpa ett cylinderfoder eller en baklampa kan du nog glömma mekonomen, precis som om du hade haft en gammal Porsche eller Citroen eller MG eller...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Det var ju just det jag tänkte, bussningar, filter etc, slitdetaljer alltså... Andra tips på var man handlar? När jag hade Miatan var det ju Mx5parts.co.uk som var grymma o billigare än sverige. Finns det nåt liknande i detta fall kanske? |
||||||
http://alfapower.nu/viewthread.php?t |
||||||
Alltid bra med en "guru" Tack Daniel
|
||||||
Vågar inte köra rejs med en så vacker skapelse, så illa som jag kör så blir jag väl jagad av ilskna "Alfistis" om jag kvaddar den.
|
||||||
Fast å andra sidan så kan det vara långsiktigt bättre att stödja lokala handlare. Jag har ju visserligen köpt vissa delar i UK själv men det var när delarna kostade typ 400% mer här hemma.
Rosso har hjälpt mig med väldigt många grejer nu i sommar, dom är übergrymma på att veta alla såna där kluriga saker man inte ser i en katalog. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Var och tittade på En GTV 2.0 idag. Blev förälskad direkt!!
Samma ratt som i min gamla 33:a
Men tyvärr var det mesta rostigt som tusan. Och Hardyknutarna (tror jag det heter) var nog slut, för det vibrerade friskt när man varvade upp motorn. och reparationsplåt var tydligen inte nåt man fick tag på enligt AlfaRosso...
Men shit! Jag är kär! Ska leta vidare!!
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Alfa Bertone Coupe, va e de?
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13097 totalt) |