| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Spridarkapacitet Porsche 968?
|
940 besök totalt |
|
Spridarkapacitet Porsche 968?
Finns det någon här som vet hur mycket orginalspridarna i 968ans motor klarar av? Börjar bli sugen på att åka E85 med Porschen nästa år, mest för att kolla hur den går och visa för alla miljöpartister hur en sportbil kan gå på etanol. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag skall ändra i styrsystemet eller om jag bara skall öka bränsletrycket för att få in mer soppa i ett första skede. Någon här som går i liknande planer?? _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
|
tror nästan att det är större risk att hitta ett svar på ett porscheinriktat forum.
prova på nåt märkesforum _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
om du kan skriva upp numret på spridarna så kan du maila Bosch och fråga vad de flödar. Står ingjutet i plasten på sidan. Finns rätt många listor på spridare. Bla annat denna
http://users.erols.com/srweiss/table 0-280-150-158 229.1cc/min Porsche 4-2.5l 0-280-150-201 236.5cc/min Porsche 4-2.5l 0-280-155-010 Porsche 4-3.0l Sen finns det ett antal som jag inte har någon uppgift på 0-280-150-352 0-280-150-360 0-280-150-362 0-280-150-363 0-280-150-364 Troligast är att det är dem som heter 0-280-155-010 för vad jag vet så har väl 968:an bara en 4 cyl motor på 3.0l och inte en på 2.5l vilken sitter i 944. (Är ingen Porsche expert). Fanns dock ingen uppgift på den. _________________ Renault 5 GTE -88 |
|
Det finns ju ganska många Porschianer här som dessutom är aktiva. På klubbens hemsida handlar diskussionerna mes om kolfiberhandtag på handbromsen och vilka däck man skall välja (dvs självklart måste de ju vara N-märkta).
Motorn är på 3 liter så troligen har jag 0-280-155-010. Skall kolla. _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
|
_________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
|
Numret på spridaren stämer men tyvär inga uppgiter om vad dom flödar enklast att ringa svenska borsh o fråga dom brukar inte vara omöjliga
Angående dom andra spridarna så e följange 280 150 352 / 2,4 ohm/238 cc BMW 2,3 l maskin 280 150 360/2,6 ohm/240cc BMW 2,3 3,4 280 150 362/ 2,4ohm/ 238cc BMW 2,3 3,2 3,4 280 150 363 0,7 ohm / 614 cc obs sitter i en chrysler 2,2 L maskin värkar vara lite skumma data 280 150 364/ 2,4ohm 251 BMW samma som ovan värkar vara olika års modeller Tyvär så fanns det inga data på provtryck men dom sitter i BMW o VOLVo så förmodligen så e dom testade med ca 3 bar för utom den som sitter i chrysler maskin den har jag inga data på alls Prinsipielt så säger man att en motor ska dra ca 30 % mer e85 än med tex 95 okt Enklast e att du helt enkelt byter spridare till ett par större Vissa bilar går det att köra utan att göra nånting tex min volvo 244 88a den kör jag på 100% e85 utan problem den drar ca 1,2-1,3 Men kör bilen så tom som du vågar häll i tex 5 L E85 å prov kör å se omdu märker någon skillnad om bilen känns slö å svag så häll i vanlig soppa igen för då går den för snålt men går den bättre el lika som på 95 okt åk till nån som har en co mätare el allra bäst e å köra med en lamda mätare å kolla att du har rätt lamda å co värden AFFE AFFE _________________ Alf ryhn |
![]() |
Skruva banåkabil
Spridarkapacitet Porsche 968?
|
940 besök totalt |
