Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2344 besök totalt |
_________________ ![]() |
||
ok, jag tycker väl att man sansat sig liiiiite iom E60:n. man kanske har lyssnat...men inte tillräkligt. Claus Luthe är kungen! Ta honom tbx! Här snackar vi tidlös design... |
||
Du kan ju gissa vem som dragit strecken till din bil Christer... ![]() |
||
Javisst är Z3 Coupe snygg Per, men Bangle har inte flaska att göra med hur bilen uppträder eller hur kul den är, bara hur den ser ut. Och på den fronten får han nog bara full pott på just Z3...de andra har han lite väl mkt hyss för sig med.
Som exempel kan man ta Z4. Snett bakifrån är den kanonsnygg. Från sidan duger den gott. Men vad har karln haft för sig när han skulle få till fonten? Anledningen till att Z3 är "lika kul som M3 E30" kan ju kanske bero "lite" på att de delar bakvagn... ![]() ![]() ![]() |
||
[quote="AL"]
Som exempel kan man ta Z4. Snett bakifrån är den kanonsnygg. Från sidan duger den gott. Men vad har karln haft för sig när han skulle få till fonten? [/quote="AL"] Tycker fronten på Z4 är snygg faktiskt. Däremot bågarna bakom stolarna är avskyvärda. _________________ Stefan Larsson |
||
Just så om Claus Luthe.
Brukade alltid förvånas över hur "före" i positiv mening designen på 3-serien var när den kom -83 ![]() Höll utmärkt till -91 när E36:an kom tycker jag personligen. (Sen är man som man är och tycker den håller fortfarande ![]() - speciellt M3:an, har en på väggen som gör sig utmärkt ![]() _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||
Just därför delade jag upp mina påstående i 2 delar ![]() _________________ /Per Hyltén |
||
Jag satt i Z4:an för första gången igår. Den är fräck som körmaksin och har nog en kul balans.
Men det ser för j-vligt ut! Det är på tok för mycket streck över hela bilen. Den säljer säkert i andra länder där grundsmaken är lite mer "tacky", men i Norden där understatement och sval avslappnad design härskar är den bara för mycket. Men nu bryr jag inte hur det ser ut - bara hur det är att köra! Då är kanske(?) Z4 ball? Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Nja
![]() ![]() Fälgarna var ju kanske inte de fräckaste, men se hur ljuset leker med karossen! Hoppa vidare in på den här länken så finns det en hel del officiella bilder att plugga på för er som ännu inte gillar designen. http://www.bmw545.com/#realpics Kör hårt! ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||
Angående Bangle, han var väl inblandad i designen av Z8:an har jag för mej, den bilen är vacker. Annars gillar jag BMWs nya formspråk, tycker den sticker ut och skiljer sig från mängden, känns modernt, nya sjuan ser bra ut i verkligheten, Z4:an va riktigt snygg tycker jag. Och femman verkar ju klart lovande, kolla bara på bilden ovan...
|
||
det tråkiga med bmw's nya stil är ju att det inte är så innovativt som det vill verka vara.
det är samma vanliga grejer under skalet som har "funnits" i över 50 år.. när kommer konstruktionerna då man verkligen kan säga, WOW!, ? _________________ Mathias Lövdblad |
||
Hrmmm....allt är ju relativt men du vet inte riktigt vad du talar om va? ![]() Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
vad är det som är så innovativt?
![]() en vanlig ottomotor? skivbromsar? aluminium i hjulupphängningen? stål kaross med vissa delar i aluminium? Allt detta är bara finputsningar av teknik som funnits i år och dagar.. kan man inte hitta på något som man verkligen som jag skrev tidigare säger, WOW! _________________ Mathias Lövdblad |
||
|
||
Jag är helt såld på bilen!! Älskar formspråket (gillar även nya 7-serien och z4:an).. Inredningen ser grymt skön ut också! Kolla bara på sätena... de där kuddarna på nackstödet ser sköna ut!
![]() ![]() |
||
Jo, som jag skrev så är allt relativt - för vilken biltillverkare är annorlunda? om det är innovationer på det planet du avser får du nog ta med hela bilindustrin, inte bara BMW. ![]() När det gäller motorer så ligger faktiskt BMW oerhört långt (längst!) fram BMW har fungerande Vätebilar. I övr: ottomotorn har iaf Valvetronic (fler har de iofs) Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
nej visst, jag håller med dig de flesta tillverkare är lite liberala.. men jag har reagerat lite extra på bmws nyare modeller z4,7an å 5an.. just p.g.a. att de är så "furuistiska" men det är samma principer man sett sen 50-talet under skalet.
(nu menar jag bilen som sådan, inte saker, som antisladdsystem och gps å så) Jag tycker att bmws vätmotor är "lite" fusk, pga det är en ottomotor, men det råder det ju delade meningar om.. men men. (jag förespråkar bränsleceller) Nått som jag kan se som positivt är t.ex. mazdas nya huv som är snällare mot fotgängare som vill placera sig på den. Men att lägga ner resurser på att hålla på å finjuster och vidareutveckla ottomotorn med elektromagnetiska ventiler å allt vad som komma skall är i min ögon förkastat då det iaf är en maskin som lever på lånad tid. _________________ Mathias Lövdblad |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2344 besök totalt |